• Eva81

    Kostnad Saxenda

    Jag vill börja med Saxenda. Har läst och hört att det kostar ca 85 kr per dag, vilket jag ändå tycker låter väldigt värt, men min läkare sa att det skulle kosta ungefär 10 000-11 000 kronor i månaden. Kan någon ge mig lite klarhet i vad det egentligen kostar?

  • Svar på tråden Kostnad Saxenda
  • Anonym (Kim)

    Eftersom det inte går på högkostnadsskyddet så kostar 5 injektionspennor runt 2500kr.  Sannolikt är det en bristvara på apoteken. 


    Ozempic har blivit populärt för andra än diabetiker så nu står de som verkligen behöver läkemedlet utan för att vissa vill banta med det. 


    Använd de gamla vanlig pillren isf diabetikernas. Dessutom är det rätt jobbiga biverkningar och inte så stor viktminskning som du tror. 

  • Anonym (Carl)
    Saxenda kostar 85kr per dag. En injektion varje dag. Finns bättre lösningar för viktnedgång Som Typ Ozempic eller Wegovy som kommer under 2023. Rekommender att höra med wellgo.se för vägledning. De har iaf hjälpt mig efter mina förutsättningar. Men du måste göra lite jobb sjävl också. Röra dig och äta lite annorlunad. U
  • Anonym (Gör inte det)

    jag mådde skit på saxenda o gick bara ner i vikt när jag tränade en massa samtidigt. Gick ner tre kilo på fyra månader o sen när jag slutade med saxenda var det som hormonerna skulle ta igen allt missat så jag blev ännu hungrigare än innan o jag har gått upp dubbelt vad jag gick ner?inte värt pengarna och förstöra hormonbalansen för kanske alltid!!

  • Anonym (Ellen)

    Du får gå in på t ex Apotea. Om det skulle fungera för dig så undrar jag vad som händer när du är klar med kuren?

Svar på tråden Kostnad Saxenda