• Anonym (Ledsen)

Medicinsk abort, vad har jag att vänta mig?

Ska strax in till sjukhuset och ta första tabletten. Har sån fruktansvärd ångest inför vad som komma skall denna vecka. Blir inlagd på torsdag, men är så rädd att det ska dra igång av sig själv hemma efter första tabletten. Jag går in i v. 17 idag så det är ingenting jag vill behöva genomgå hemma... Känns som jag bara läst en massa skräckhistorier. Dela gärna med er av eran erfarenheter av en medicinsk abort, hur mådde ni efter första tabletten? Hur gick det till sedan när ni skulle ta resten av tabletterna? Och hur länge blödde ni efteråt? 

• Svar på tråden Medicinsk abort, vad har jag att vänta mig?
  • Anonym (SaraQ)

Kan man görs medicinsk abort i vecka 17? Eller ska du ta tablett hemma för att starta processen och sedan göra en kirurgisk abort? 

• Anonym (Emmy)

Jag har gjort medicinsk abort herre jösses vad jag blödde. Blöder du riktigt i vanliga fall, då blöder du MYCKET .  jag behövde t.o.m. intravenöst järn på sjukhus efteråt 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (SaraQ) skrev 2023-05-02 20:26:02 följande:

Kan man görs medicinsk abort i vecka 17? Eller ska du ta tablett hemma för att starta processen och sedan göra en kirurgisk abort? 

Nej medicinsk abort är det jag gjorde så sent. Kirurgisk abort är väl bara till vecka 12 om jag inte minns fel. 
Svar på tråden Medicinsk abort, vad har jag att vänta mig?