• Toikatoika

    Ägglossningstester - hur funkar dem egentligen?

    Jag slutade med mina p piller för fem dagar sen och fick aldrig någon bortfallsblödning (vilket jag alltid får annars när jag äter mina 4 sockerpiller) så jag vet inte vad som är fel men har läst att det kan bli så utan att det beror på något.

    Jag har tidigare fått igång min cykel väldans fort när jag slutat med något preventivmedel och tänker att det nog blir så nu också. Tog därför ett ägglossningstest idag efter jobbet och lägger in resultatet som en bild.

    Testerna är ju oftast helt blanka för mig om jag inte är nära ägglossningen, så i min värld är detta en stegring eller en indikation på att jag nyligen haft ägglossning? Eftersom det syns ett svagt streck!

    Eller är det helt enkelt så att det är totalt negativt och inte en indikation på någonting alls??? Snälla bomba med era erfarenheter !

  • Svar på tråden Ägglossningstester - hur funkar dem egentligen?
  • Toikatoika

    Av någon anledning kom inte bilden med.. slänger in den här istället.

  • Pimpinellan
    Toikatoika skrev 2023-04-04 17:55:07 följande:

    Av någon anledning kom inte bilden med.. slänger in den här istället.


    Bilden syns inte alls. F.L krånglar på det viset. Hur eller hur... Man kan få svaga streck på äl-test genom hela menscykeln. Det betyder ingenting i sig. Båda strecken ska vara minst lika starka för att det ska vara positivt. Annars är det negativt.
Svar på tråden Ägglossningstester - hur funkar dem egentligen?