Sertralin, när kommer insättningssymtomen?
Vart livrädd att börja med dessa.
Någon som har koll på när biverkningarna börjar, alltså insättningssymtomen? Efter hur många dagar/veckor?
Vart livrädd att börja med dessa.
Någon som har koll på när biverkningarna börjar, alltså insättningssymtomen? Efter hur många dagar/veckor?
För mig kommer de direkt.
För mig kommer de direkt.
För mig kom dom samma dag och ändrade karaktär under ca 3 veckor.
Det började med illamående och skakningar, några dagar senare tappade jag aptiten, viss mat smakade annorlunda, metallsmak i munnen, huvudvärk, ökad ångest, hjärtklappning .. Detta höll i sig i lite drygt 3 veckor och det pendlade mellan dessa symtom från dag till dag. Efter ganska exakt en månad klingade det ut. Jag fick tillbaka aptiten och mådde bättre på alla plan.
För mig kom dom samma dag och ändrade karaktär under ca 3 veckor.
Det började med illamående och skakningar, några dagar senare tappade jag aptiten, viss mat smakade annorlunda, metallsmak i munnen, huvudvärk, ökad ångest, hjärtklappning .. Detta höll i sig i lite drygt 3 veckor och det pendlade mellan dessa symtom från dag till dag. Efter ganska exakt en månad klingade det ut. Jag fick tillbaka aptiten och mådde bättre på alla plan.
Puff
Hade aldrig några. Inga utsättningssymptom heller sen. Märkte ingenting. Men det hjälpte inte heller och likadant var det med alla säkert 10-15 olika ssri, snri, osv som jag provat de senaste 16 åren.
Men, alla är olika.
Tyckr inte du ska utgå från att du kommer få insättningssymtom för alla har ju inte det. Är det någon viss du är rädd för?
Jag kände ingenting vid insättning. Jobbigt att sluta däremot med en jäkla yrsel.
Väl värt att notera är att felaktigt inställd dos också kan ge symptom. Så ibland kan vissa biverkningar försvinna/öka/dyka upp om dosen är för låg/hög och det kan också vara orsaken till att vissa biverkningar inte klingar av.
Väl värt att notera är att felaktigt inställd dos också kan ge symptom. Så ibland kan vissa biverkningar försvinna/öka/dyka upp om dosen är för låg/hög och det kan också vara orsaken till att vissa biverkningar inte klingar av.
Du kanske inte ens får några!
Jag har aldrig fått några. Nu håller jag på att sluta och då känns det lite som nyp i ansiktet, inget mer.