• Anonym (Ung o dum)

    Någonting står inte rätt till...

    Hej! 

    Jag har alltid varit duktig på att märka när något inte är så bra med någon. Har liksom alltid kunnat känna det nästan som om det stod det skrivet i pannan på de. 

    Nu till problemet. Min pojkvän har betett sig konstigt på senaste tiden. Han har varit väldigt lättirriterad och bara verkat allmänt stressad över allt. Tänkte att han kanske bara var sur över något men jag märkte förra veckan när han sov hos mig att han vred och vände på sig, nästan skakade, andades fort och pratade oroligt i sömnen. Han lät ledsen och rädd men det var svårt att höra vad han sa. Jag tyckte så synd om honom och höll försiktigt om honom och då lugnande han ned sig. 

    Jag förstår ju att han är stressad, orolig, ledsen eller har någon form av ångest. Men så fort jag frågar hur allt är så kommer den sura sidan fram. 

    Hur ska jag göra för att få honom att berätta för mig vad som är fel, eller överhuvudtaget erkänna att något är fel? 

    Jag tror att han skulle må bra utav att få prata ut och bli tröstad (med tanke på att iaf tröstandet i form av att hålla om honom fungerade rätt effektivt och han verkade må bättre då) 

    Jag är ingen sån tjej som några utav mina bekanta som tycker att killar ska inte visa känslor och inte gråta för då är de svaga. Tvärtom skulle jag tycka att det var jättemysigt att få trösta min pojkvän om han behöver det. Jag kan lyssna på vad som är fel och hålla om honom. Han får gärna krypa upp i min famn om han vill. Och nej jag skulle inte flippa ur om han skulle gråta, like snälla det är lite vätska som kommer ut ur ögonen. 

    Tror att detta problem är rätt vanligt bland unga män då normen säger att de intefår gråta (vi är båda 17 om någon undrar) 

  • Svar på tråden Någonting står inte rätt till...
  • Lesbiskagiraffen

    Säg vad som hände under natten han sov hos dig och berätta som det är att du märker att någonting är fel.

    Säg att du finns där för honom, att du gärna lyssnar och tröstar om det behövs. 

    Det kan vara lite kämpigt att komma igenom den där arga barriären men när du väl lyckats med det tror jag att han kommer att vara väldigt tacksam för det!

  • Anonym (Nja)

    Eftersom han blir sur när du pratar om det så låt bli. Trösta honom på natten om du märker att han har det jobbigt men vänta så kanske han själv tar upp det.

  • Anonym (Morsan)

    Det räcker med att fråga honom på morgonen efter en sån natt var det var han drömde, och så belyser du för honom vad du gjorde när han blev så ängslig i sömnen. Alla frågor måste inte vara direkt PÅ om du förstår vad jag menar. Saker krypet fram lite lättare då ibland. 

  • Anonym (Ung o dum)

    Han sover hos mig inatt. 
    Tänker eventuellt komma in på det ikväll med det att han sov oroligt och vad jag gjorde och så. Hoppas bara att han kan erkänna det. Han får så gärna krypa upp i min famn så jag får trösta honom. Han har alltid tröstat mig när något var fel (hållit om mig, klappat min rygg och försiktigt torkat bort tårarna från mina kinder) så självklart vill ju jag trösta honom. Hjärta Jag älskar ju honom och vill att han ska må bra!

  • Anonym (Ung o dum)
    Anonym (Ung o dum) skrev 2023-04-06 14:37:33 följande:

    Han sover hos mig inatt. 
    Tänker eventuellt komma in på det ikväll med det att han sov oroligt och vad jag gjorde och så. Hoppas bara att han kan erkänna det. Han får så gärna krypa upp i min famn så jag får trösta honom. Han har alltid tröstat mig när något var fel (hållit om mig, klappat min rygg och försiktigt torkat bort tårarna från mina kinder) så självklart vill ju jag trösta honom.  // Hjärta Jag älskar ju honom och vill att han ska må bra!


    Pratade med honom imorse (han sov oroligt inatt)

    Sa typ: "*Hans namn* jag har märkt att du har betett dig lite konstigt på senaste och att du sover väldigt oroligt, du har vridit och vänt på dig, skakat, pratat oroligt i sömnen osv. Jag brukar hålla om dig när det händer och du brukar lugna ned dig då. Jag undrar om din nattliga oro har någonting med att du är stingslig på dagen att göra. För om det är så så kan du berätta det för mig! När jag har berättat vad som vart jobbigt för mig så har du tröstat mig, så självklart skulle jag trösta dig om det vore du som hade något jobbigt. 

    Han svarade typ: Du missar inget du😉. Jag har haft endel ångest men jag skäms så jävla mycket över det för det finns liksom ingen riktig anledning och jag vet inte. Förlåt om jag varit otrevlig jag har inte menat det.

    Då kunde jag inte låta bli att omfamna honom❤️
  • Anonym (Ung o dum)
    Anonym (Morsan) skrev 2023-04-07 19:51:09 följande:

    Lille pojk. 


    Ja haha
  • Anonym (Åh)
    Anonym (Ung o dum) skrev 2023-04-07 19:12:38 följande:
    Pratade med honom imorse (han sov oroligt inatt)

    Sa typ: "*Hans namn* jag har märkt att du har betett dig lite konstigt på senaste och att du sover väldigt oroligt, du har vridit och vänt på dig, skakat, pratat oroligt i sömnen osv. Jag brukar hålla om dig när det händer och du brukar lugna ned dig då. Jag undrar om din nattliga oro har någonting med att du är stingslig på dagen att göra. För om det är så så kan du berätta det för mig! När jag har berättat vad som vart jobbigt för mig så har du tröstat mig, så självklart skulle jag trösta dig om det vore du som hade något jobbigt. 

    Han svarade typ: Du missar inget du😉. Jag har haft endel ångest men jag skäms så jävla mycket över det för det finns liksom ingen riktig anledning och jag vet inte. Förlåt om jag varit otrevlig jag har inte menat det.

    Då kunde jag inte låta bli att omfamna honom❤️
    Men åh... så himla fint Hjärta Så himla fint både att du kunde prata med honom och att han i sin tur kunde prata med dig Hjärta
  • Anonym (Ung o dum)
    Anonym (Åh) skrev 2023-04-07 20:07:41 följande:
    Men åh... så himla fint Hjärta Så himla fint både att du kunde prata med honom och att han i sin tur kunde prata med dig Hjärta
    Ja jag är så tacksam att han alltid finns här för mig och att han lät mig finnas där för honom ❤️
Svar på tråden Någonting står inte rätt till...