• Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att byta EGR-ventil på en Peagout?
  • Anonvm

    Du behöver nog precisera vilken bilmodell det handlar om, årsmodell och vilken motor.
    Utan detta kan ingen ge ett vettigt svar.

    Vilken typ av verkstad? Stor skillnad på märkesverkstaden, de stora kedjorna och en mindre egenföretagare.

  • Solrosfrö27
    Anonvm skrev 2023-04-06 21:03:18 följande:

    Du behöver nog precisera vilken bilmodell det handlar om, årsmodell och vilken motor.
    Utan detta kan ingen ge ett vettigt svar.

    Vilken typ av verkstad? Stor skillnad på märkesverkstaden, de stora kedjorna och en mindre egenföretagare.


    Vet inte vilken årsmodell det är. Det är inte min bil. Det är iaf en kombimodell. Skulle gissa på 2011. Kanske inte hjälper så mycket haha.

    Är bara orolig att det ska bli skitdyrt.
  • Anonvm

    Delen i sig är inte jättedyr, går att köpa för runt 1300-1400:- inkl frakt

    En snabb sökning på youtube gör att jag som erfaren glad amatör gör uppskattningen att en vettig mekaniker gör bytet på runt 3-4tim, kanske mindre om han är bekant med motorn som förekommer i ett flertal franska bilar....

    Så på märkesverkstaden där de debiterar runt 1500:-/tim och säkert tar minst 5000:- för en "originaldel" så gissar jag att offerten lär landa runt 11- 12.000:-

    Åker du till någon mindre verkstad där du möts av en halvskum typ med skitiga händer och en cigarettfimp i mungipan kanske 3-4000:-

Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att byta EGR-ventil på en Peagout?