• humlan123

Muskelryckningar i hela kroppen

Haft detta i 1,5 vecka nu. 

jag jobbar natt och sover nog över lag rätt dåligt. 

har läst att allvarligare sjukdomar som Parkinsons, ms och als ofta börjar med andra symtom som svaghet eller fumlighet. 

upplever inget sånt. 

förr ryckte det bara i ansiktet när jag sovit dåligt eller vart stressad. Men nu är det rumpa, mage, fötter, axlar i bägge sidor av kroppen. 

Fler som har så. Man blir ju ändå orolig. 

• Svar på tråden Muskelryckningar i hela kroppen
  • blomman 2

Jag brukar få så vid magnesium brist. Läst att bland det första som kroppen får brist av vid stress och dålig återhämtning är magnesiumbrist. Testa! Ge det gärna ett par månader. 

• humlan123
    blomman 2 skrev 2023-04-08 19:26:09 följande:

Jag brukar få så vid magnesium brist. Läst att bland det första som kroppen får brist av vid stress och dålig återhämtning är magnesiumbrist. Testa! Ge det gärna ett par månader. 

Tack för tips. Har tagit det två dagar men dubblade dosen nu 💖
  • blomman 2
    humlan123 skrev 2023-04-08 19:29:54 följande:
    vad bra! Tänk bara att du kan bli lite lös i magen av magnesium 😅 men det får man ta😊
  • blomman 2
    humlan123 skrev 2023-04-08 19:29:54 följande:
    vad bra! Tänk bara att du kan bli lite lös i magen av magnesium 😅 men det får man ta😊
  • Anonym (corona?)

Jag hade muskelryckningar i hela kroppen i ca 3 månader, det kom några veckor efter att jag varit dålig i corona. I magen och överallt. Försvann sen så hann inte söka hjälp.

• Core

Bfs, benign fascination syndrome, vissa får det en vecka, andra en livstid

Jag har haft det många år, och har läst mycket. Min slutsats är att det handlar om felaktig andning, därför kopplas det ofta till stress eller trauman. Du har för högt syre som går ut i blodomloppet och muskler, du måste bli bättre på utandning

sjukdom kan du stryka när det plötsl dyker upp överallt

• humlan123
    Core skrev 2023-04-09 11:29:40 följande:

Bfs, benign fascination syndrome, vissa får det en vecka, andra en livstid

Jag har haft det många år, och har läst mycket. Min slutsats är att det handlar om felaktig andning, därför kopplas det ofta till stress eller trauman. Du har för högt syre som går ut i blodomloppet och muskler, du måste bli bättre på utandning

sjukdom kan du stryka när det plötsl dyker upp överallt

Okej! tack för tips! Jag andas väldigt ytligt har jag märkt. 

💖💖

Svar på tråden Muskelryckningar i hela kroppen