• Taylor

Vad heter lillebror?

För en vecka sedan fick vi en älskad liten lillebror men vi har svårt att bestämma oss för vad lillen heter. Vi väljer mellan Nedanstående namn. Vad tycker ni? Storebror heter Alexander. 

Philip
    Samuel
    Valter
    Edvard

Min personliga favorit är nog Samuel. Känns det omodernt tycker ni? Det var väl lite av ett trendnamn på 90-talet. Valter och  Edvard ligger kanske mer rätt i tiden? 

• Svar på tråden Vad heter lillebror?
  • söderortsböna

Min första tanke var Samuel, ett jättefint namn som dykt upp i mina tankar senaste tiden. Om man vill kan man ha Sam som smeknamn, också fint :) 

Tycker man ska gå på favoriten och inte det som trendar. Trendnamn känns ändå ofta som de som blir daterade först! Samuel hade säkert en topp på 90-talet men tycker inte det känns konstigt nu. 

Men tycker att alla de namnen passar med Alexander. 

• Anonym (Namn)

Philip eller Edvard

• Anonym (Li)

Alla funkar. Samuel är väl det med mest självklar stavning, kanske Valter också men Walter förekommer ju. Edvard är fint men tycker uttal och stavning drar ner, hör lika delar Eedvard som Eddvard och ser lika delar Edvard som Edward. Philip också fint men lär få det stavat Filip många gånger.

• Polyrytm

Jag tycker Edvard är fint.

• Anonym (A)

Välj namn ni själva tycker är fina :) Mina två barn födda 2018 och 2022 har typiska 90tals namn  Dom heter Amanda och Mikaela. 

• Anonym (A)

Välj namn ni själva tycker är fina :) Mina två barn födda 2018 och 2022 har typiska 90tals namn  Dom heter Amanda och Mikaela. 

• trollhona
    Taylor skrev 2023-04-09 09:38:44 följande:
    Vad heter lillebror?

För en vecka sedan fick vi en älskad liten lillebror men vi har svårt att bestämma oss för vad lillen heter. Vi väljer mellan Nedanstående namn. Vad tycker ni? Storebror heter Alexander. 

Philip
    Samuel
    Valter
    Edvard

Min personliga favorit är nog Samuel. Känns det omodernt tycker ni? Det var väl lite av ett trendnamn på 90-talet. Valter och  Edvard ligger kanske mer rätt i tiden? 

Som du säger är Samuel lite av ett 90tals namn, men det behöver ju inte vara fel.
    Personligen tycke jag Edvard passar bättre ihop med storebroderns namn då de bägge börjar på en vokal.
  • Anonym (Cr)

Christoffer, Fredrik, Oskar, Robert, David, Sebastian, Frank, Johannes, Carl, Konstantin, Henry 

• Räkan77

Samuel är fint, känns lite klassiskt så tycker inte att det är omodernt. 

• Anonym (I)

Samuel är fint!
    philip likaså, men betydligt vanligare senaste 10 åren. både edvard och philip känns ju väldigt vanliga senaste 10 åren. 

Valter lite ovanligare, också fint, bra med v och inte w.

• Taylor

Tack! Kul att många verkar gilla Samuel ändå. Edvard är också en favorit men som någon nämnde finns det två vanliga uttal av namnen och även min make och jag uttalar namnet olika, vilket stör lite.

Svar på tråden Vad heter lillebror?