• Anonym (Missdelavive)

Jag vill inte ha sex med min man.

Jag och min man har varit tillsammans i 14 år, vi båda två är tidiga 30års åldern.

Jag har verkligen noll sexlust, jag vill få tillbaka den och jag har lust när jag onanerar ensam..

betyder detta att jag borde lämna förhållandet eller går det att lösa något sådant här ?. 

• Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man.
  • Anonym (Fisk)
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-12 16:14:38 följande:

Är man ihop under en längre tid så tryter alltid sexlivet verkar det som. Eller så känner man att man blir tagen för given. Sen kämpas det med terapeuter och sexrådgivare etc när det är så enkelt att man tröttnat på varann.

Är vi ens gjorda för att vara ihop så länge? Är vi gjorda för monogami?

Jag har get min in på att leva singel med flertal tillfälliga partners. Har haft 4 förhållanden jag avslutat eftersom jag tröttnade och tappade sexlusten. 

Men nej, vi människor är inte gjorda att leva ihop hela livet på de sättet. Möjligen att man har öppen relation eller polygami. Men att enbart ha en sexpartner gör ju att lusten sakta dör.
  • Anonym (Annika 56)
    Guldnovan skrev 2023-04-12 16:50:48 följande:
    Undrar detsamma. Jag ville inte ha sex under många år. Min olusten ändrades till lust för 8 år sedan. Vad är då skillnaden? Jo vi skilde oss...
    Samma här, vi låg inte de sista 7-8 åren. 
    Sen lämnade jag och fortsatte celibatet runt två år, träffade sedan en ny man och numera är jag småkåt för det mesta. Glad 
    När vi inte är tillsammans så får fantasin räkna ut vad som ska ske nästa gång vi ses!

Är man lite äldre (som du och jag, jag är 55+) så känner iaf jag att sexlivet mår bättre av att inte nöta på varandra hela tiden. Så ett särboförhållande är enligt mig det perfekta. Då kan man suga ur godbitarna när man väl ses. Tungan ute

Skönt också att ha utflugna ungar så man vet att man kan leka fritt utan att riskera att bli påkommen. 
  • Anonym (B)

Lämna din man för att du just nu inte har sexlust? Låter helt tokigt för mig... 

Ta reda på varför du inte har sexlust, är det attraktion? Är det dina hormoner? Ja..  vad är det? Ta reda på det och sedan jobba på det.

• Anonym (Mx)
    Anonym (B) skrev 2023-04-12 17:21:58 följande:

Lämna din man för att du just nu inte har sexlust? Låter helt tokigt för mig... 

Ta reda på varför du inte har sexlust, är det attraktion? Är det dina hormoner? Ja..  vad är det? Ta reda på det och sedan jobba på det.

Om det är så enkelt att hon tröttnat sexuellt, men vill ha kvar resten av livet. Vad gör man då?
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-12 17:54:55 följande:
    Om det är så enkelt att hon tröttnat sexuellt, men vill ha kvar resten av livet. Vad gör man då?
    Om det "bara" är det sexuella som är problemet så måste hon ju prata med sin man om det. Han kan må lika dåligt av detta som hon gör. Resten av förhållandet kan vara bra och då borde man inte lämna varandra just för det sexuella när lust finnes hos henne åtmindstånde som självsex. Man kan kanske börja onanera tillsammans eller ge det som förslag. Eller så kan man släcka lampan ta på varsin påse på huvudet och "tvinga" till ett samlag. Kan göra susen just för den känslans skull
  • Anonym (Oj)

Idag finns det väldigt bra glidmedel så tror inte det är så vanligt med vestibulit 

• VackraFlicka
    Anonym (Missdelavive) skrev 2023-04-12 15:02:03 följande:

Jag och min man har varit tillsammans i 14 år, vi båda två är tidiga 30års åldern.

Jag har verkligen noll sexlust, jag vill få tillbaka den och jag har lust när jag onanerar ensam..

betyder detta att jag borde lämna förhållandet eller går det att lösa något sådant här ?. 

Du borde lämna, din bristande sexlust beror såklart på att du inte tänder på din man. 
    Det är inte jag som är omogen, det är du som är en bajskorv!
  • Ascendere

Börja med att tydliggöra vad du menar med "lösa". 
    Är det att du blir tänd av din man igen? 

• Anonym (Hm)

Fundera på vad det skulle kunna bero på att du inte har lust. Finns det problem i förhållandet? Har du en väldigt stressig situation, t.ex. på grund av småbarn? Hormonella preventivmedel som ställer till det? 

• Anonym (Fisk)
    Anonym (Oj) skrev 2023-04-12 18:58:48 följande:

Idag finns det väldigt bra glidmedel så tror inte det är så vanligt med vestibulit 

Vi använde just glidmedel för att jag inte blev kåt. Det är inte glidet som är problemet utan nötandet på slemhinnorna som inte är med på noterna.
  • Anonym (Fisk)
    Anonym (Oj) skrev 2023-04-12 18:58:48 följande:

Vi använde just glidmedel för att jag inte blev kåt. Det är inte glidet som är problemet utan nötandet på slemhinnorna som inte är med på noterna.
  • Anonym (Ofta enkelspårigt)

När en kvinna tappar sexlusten så är det självfallet mannen det beror på.
    Och när (om) mannen tappar sexlusten så är det också i det fallet mannen det beror på...

Så enkelspårigt verkar det vara i många fall, för många medlemmar i många trådar här på FL.

Och inte bara när det gäller sexlusten, för den delen...

• Mimosa86
    Anonym (Missdelavive) skrev 2023-04-12 15:02:03 följande:

Börja med att reda ut VARFÖR du inte har lust.

Är det fysiskts eller hormoniellt? Kan du få hjälp av vården/gynekolog?

Beror det på omständigheter runt relationen- barn, krävande jobb, stress, brist på motion eller stimulans?

Eller beror det på din man- har ni ingen bra vardagsintimitet? uppvakar ni varandra? tar ni på varandra? Har ni jämlik återhämtning?
  • Anonym (Kimchi)

Det är kört. Lämna karln så någon kvinna får chans att ta hand om honom. Du får bli singel och njuta av onani istället. 

• Anonym (Rövknullad)

Nej det betyder att du borde skaffa en symaskin och bosätta dig i skogen. 

• Tom Araya

Fundera på vad det är som gör att du får lust när du onanerar men inte med din man?
    Kan du inkludera det i ert gemensamma sexliv?

• Anonym (Rektanghel)
    Anonym (Mx) skrev 2023-04-12 16:14:38 följande:

Är man ihop under en längre tid så tryter alltid sexlivet verkar det som. Eller så känner man att man blir tagen för given. Sen kämpas det med terapeuter och sexrådgivare etc när det är så enkelt att man tröttnat på varann.

Är vi ens gjorda för att vara ihop så länge? Är vi gjorda för monogami?

Kvinnor tycker det. Man ska bli gamla tillsammans. Män lever mer i nuet, njuter av här och nu.
  • Anonym (Kaffesugen?)
    Anonym (Rektanghel) skrev 2023-04-13 07:36:36 följande:
    Kvinnor tycker det. Man ska bli gamla tillsammans. Män lever mer i nuet, njuter av här och nu.
     "Kvinnor" tycker inte det. De är inte en könsfråga! 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Rektanghel) skrev 2023-04-13 07:36:36 följande:
    Finns många par där det är tvärtom
Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min man.