• Chevchelios

Mirtazapin 30mg

Hej, Jag har varit i ett ganska tungt opioidmissbruk under 2 års tid och rökt cannabis i 14år och jag har äntligen tagit mig i kragen och gjort mig av med allt detta för jag vill ha en framtid med min sambo och skapa vår egna lilla familj. Jag mår mycket bättre men har fortfarande tuffa dagar när det kommer till sömn, självkänsla och depressioner emellanåt. Äcklas av mitt tidiga jag och kämpar med tankar när jag ska sova vissa nätter. Så min fråga är väl om dessa funkar bra och kommer dom hjälpa mig tro? Har läst att det tar upp till 2 veckor innan full effekt men gäller det även med insomnia eller blir jag trött snabbare än 2 veckor? Har även läst att det kan orsaka viktuppgång vilket jag bara är glad över om det verkligen är så, har tappat en hel del vikt de senaste 2 åren. Tacksam för all hjälp/alla svar jag kan få. Ha det bäst! :D

• Svar på tråden Mirtazapin 30mg
  • Anonym (e)

Sa läkaren ingenting? :)

• Chevchelios

Han sa bara för att sova så hjälper dessa. Har även ett värdelöst minne haha :<

• xnfsm

Har för mig att dessa är för att underlätta sömnen samt lite stämninghöjande vid nedstämdhet. Trötthetsgrejen borde ju ge effekt direkt tänker jag. 

• Anonym (Hmm)

Hur kommer det sig att du ska börja på 30 mg och inte på 15 mg?

Trött blir du direkt. Humöret kan om du har tur stabiliseras om några veckor. Men skulle inte rekommendera det eftersom du är fd missbrukare. Vet läkaren om att du har missbrukat? Utsättningen är ett helvete.

• Anonym (Uska)

Det ges även till äldre för att öka aptiten. Så viktuppgång stämmer. 

Svar på tråden Mirtazapin 30mg