• Bingan

Rökning gravid

Hej fler här som kämpar med att sluta röka. Har ni några tips och förslag gör att kunna sluta.. kan inte sluta tvärt bara..
    Har ni bra tips? svara gärna ni som har rökt/röker.

• Svar på tråden Rökning gravid
  • Mortiscia80

Bestäm dig för ett datum då du ska sluta helt och räkna ut hur du stegvis kan trappa ner från din nuvarande konsumtion fram till det datumet, dvs hur många cigaretter per dag t ex. Och sätt datum nära i tiden, kanske en månad.

Du kan också hitta information online om hur skadligt rökning är för fostret, läs om detta dagligen tills du verkligen greppar farorna med detta så kanske det motiverar dig till att sluta helt snabbare.

• xnfsm

Nikotintuggummin först, sen avveckla även det. Det funkade för mig när jag slutade för massa år sedan. Men du måste ju ändå stå emot impulser att röka, när du gjort det några dagar så är du kvitt det värsta. Eller så fortsätter du, med vetskapen att du skadar fostret :(

• Guldnovan

För mig räckte det med att veta att det är skadligt för fostret  och jag slutade röka och käka p--piller samtidigt. Har inte rökt sedan dess och nu är det 31 år sedan. 
    Tydligen spelar det ingen roll för en del. 

Svar på tråden Rökning gravid