• Anonym (Anmälan)

Polisanmäla, misshandel

Efter en lång tid av misshandel så flyttade jag från min partner dock så måste jag ständigt vara på min vakt när jag eller han ska vara med våra gemensamma barn.  Jag har en vän som efter en tid tyckte att de var nog och tog med mig till polisen där vi fjorde en anmälan.  Lite kort bara inga detaljer eller bilder osv utan mst vad jag skulle anm honom för . 
    Nu har jag ångest och har ingen lust allt till att fullfölja denna anmälan.  Jag vet att de sällan leder någonstans ord mot ord  hur ska jag bevisa att han orsakat de blåmärket osv. Vilket endast kommer göra honom arg . De känns lugnare för mig och inte anmäla han kommer ju hämnas, o även om han åker in så kommer han leta reda på mig den dagen han är ute.  Om jag inte svarar polisen när de vill ha förhör med mig / samla bevis läggs de troligen ner ? ?? 
    Eller hur gör jag enklast för att de ska läggas ner själv, de går inte ta tillbaka den den måste läggas ner pg något 

• Svar på tråden Polisanmäla, misshandel
  • Anonym (Hmmm ....)

Det kommer inte läggas ner om du hade synliga skador. Går under allmänt åtal. Låt honom bli dömd, sitta på anstalt och få den vård han behöver.  Du kan hälsa på med barnen tills han kommer ut.

• Anonym (Anmälan)

De hade jag inte när jag pratade med polisen,, ( dolt av kläder ) .
    Så inget de såg på mig, och visade ingen bild när han frågade. 

• Tom Araya

Du gör bäst i att medverka till utredningen så gott du kan.

Om polis och åklagare anser att det finns tillräckligt, så blir det åtal. Åker han dit så är det det bästa för dig. Om de inte får ihop tillräckligt så läggs fallet ner och han går fri= högre risk för dig. Men gör allt du kan för att bryta kontakten och för att göra dig svårfunnen för honom. Ansök om besöksförbud.

• Anonym (v)
    Anonym (Anmälan) skrev 2023-04-13 19:14:51 följande:
    Polisanmäla, misshandel

Efter en lång tid av misshandel så flyttade jag från min partner dock så måste jag ständigt vara på min vakt när jag eller han ska vara med våra gemensamma barn.  Jag har en vän som efter en tid tyckte att de var nog och tog med mig till polisen där vi fjorde en anmälan.  Lite kort bara inga detaljer eller bilder osv utan mst vad jag skulle anm honom för . 
    Nu har jag ångest och har ingen lust allt till att fullfölja denna anmälan.  Jag vet att de sällan leder någonstans ord mot ord  hur ska jag bevisa att han orsakat de blåmärket osv. Vilket endast kommer göra honom arg . De känns lugnare för mig och inte anmäla han kommer ju hämnas, o även om han åker in så kommer han leta reda på mig den dagen han är ute.  Om jag inte svarar polisen när de vill ha förhör med mig / samla bevis läggs de troligen ner ? ?? 
    Eller hur gör jag enklast för att de ska läggas ner själv, de går inte ta tillbaka den den måste läggas ner pg något 

Det kommer läggas ner om du inte medverkar. Dom behöver kunna bevisa att blåmärkena orsakats av han och det kan dom inte om du inte medverkar. Inte ens om du skulle medverka är det stor risk att han skulle bli dömd. 
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (v) skrev 2023-04-14 07:01:00 följande:
    Det kommer läggas ner om du inte medverkar. Dom behöver kunna bevisa att blåmärkena orsakats av han och det kan dom inte om du inte medverkar. Inte ens om du skulle medverka är det stor risk att han skulle bli dömd. 
    Det är inte alls säkert. Min partner blev dömd trots att jag inte medverkade. Det finns inga vittnen eller bevis att mina skador kom från honom. Jag t.o.m ljög och sa att jag ramlat vid ett tillfälle. Poliserna anmälde då det går under allmänt åtal. Han fick 1,5 års fängelse. 
  • Anonym (v)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-04-14 09:01:13 följande:
    Det är inte alls säkert. Min partner blev dömd trots att jag inte medverkade. Det finns inga vittnen eller bevis att mina skador kom från honom. Jag t.o.m ljög och sa att jag ramlat vid ett tillfälle. Poliserna anmälde då det går under allmänt åtal. Han fick 1,5 års fängelse. 
    Sant. Hände mig med men det är väldigt liten risk. Ts kan ringa polisen själv och fråga. 
  • Anonym (Em)

Att inte svara polisen är en dålig metod. Svara istället och berätta att du inte vill medverka. Eventuellt kommer de vilja ha dig till stationen och du får berätta det där, för att veta att du är ensam när du säger det. 

Svar på tråden Polisanmäla, misshandel