Aniiee skrev 2023-04-14 23:07:00 följande:
Läs in dig på vad för hjälp man kan få med de olika diagnoserna. Om du känner att det är något där som inte fungerar i din vardag så kan det vara värt att få en diagnos. Om vardagen fungerar bra så finns det ingen praktisk vits med diagnos. På ett psykologiskt plan kan det finnas en poäng då du kan få större förståelse för dig själv.
Jobbet jag har är ganska krävande, och det är väl först nu jag känner att jag inte har tillräcklig styrning på mig själv för att det ska bli de resultat som jag förväntar mig. Jag älskar mitt jobb, det är en chefsposition, och går in för det till hundra procent men känner att jag tappar en del på vägen på grund av den problematik som jag upplever mig ha. Det är väl det som gör att jag ens tänker tanken på att det skulle vara något som inte är riktigt som det ska. Jag ser också tecken i på mina barn som skulle kunna tyda på att de har det ungefär som jag själv har det, och jag vill på något vis kunna ge dem verktygen de behöver för att stå sig bra i livet och inte vara hindrade av att de är som de är. Jag har kommit en bra bit på egen hand, men känner att jag kan behöva någon annans hand just nu.