• Robin95

    Hjälp Jag är Svartsjuk!

    Jag känner mig så otrolig fylld av skam och detta är en otroligt jobbig känsla att bära på jag är svartsjuk 😞 

    Jag har nyligen fått veta att jag lider av en depression och inväntar medicin med min depression har jag fått en otrolig låg självkänsla har tankar på att jag önskar att det kanske var bättre att jag inte fanns. Detta blev mycket värre efter missfallet 

    jag är nu extremt svartsjuk då jag känner mig otillräcklig, äcklig, ful och värdelös vilket har bidragit till att jag nu får hjärnspöken och så fort min flickvän blir glad så kommer tankarna och det blir extremt jobbigt snälla hjälp mig 😥 vad ska jag göra, jag vaknar du om nätterna med hjärtklappning och skakar i hela kroppen helt svettig behöver verkligen råd 

  • Svar på tråden Hjälp Jag är Svartsjuk!
  • Emiz

    Ta det lugnt. Du behöver tänka på att du faktiskt har en obehandlad depression just nu, att du för tillfället har en skev bild av dig själv. Hela ditt psyke är ur balans just nu. Tycker du ska försöka fokusera på att påbörja din behandling, samtalsterapi och fokusera på att bygga upp dig själv. Försök att vara ödmjuk mot dig själv. Har du inte haft problem med svartsjuka innan så är det nog kopplat till ditt mående. Känner din flickvän till din depression/mående? Du kanske kan prata med henne om hur du mår

Svar på tråden Hjälp Jag är Svartsjuk!