• Anonym (Anonymis)

    Har pappan ångrat abort?

    Hej!

    Vet inte hur jag ska formulera detta men gör ett försök. 
    Har någon av er varit med om att ni vill behålla barnet och pappan har velat göra abort. Ni har då valt att göra en abort. Har det hänt att pappan sedan ångrat sig? 
    Jag vill gärna behålla men pappan vill inte nu, och vi har nyligen gjort slut. Han är i en väldigt stressad situation i livet pga en flytt som blivit sen i två veckor och är allmänt stressad så jag känner att han gör ett förhastat beslut. Ett beslut som grundar sig i stress och kanske lite rädsla. (Vi har använt prev. medel men endå har jag blivit gravid) Har ännu inte påbörjat själva aborten, ska på ultraljud på tisdag och pappan ska också med då. 

  • Svar på tråden Har pappan ångrat abort?
  • Anonym (S)

    Det finns inga garantier men om han säger att han vill att du ska göra abort och ni till och med gjort slut så måste du förstå att abort är det bästa. Jaja, han är stressad, tror du det skulle bli bättre av en bebis...? Snarare tvärtom. Behåller du lär du stå där med största ansvaret själv med allt det innebär och riskerar att pappan inte vill vara närvarande i barnets liv.

    Ge mig gärna dina tankar kring varför det vore en bra idé att behålla i ditt läge.

  • Anonym (S)

    Tillägg: om han inte vill så är det bättre att du respekterar hans känslor istället för att förminska honom.

  • Anonym (Ditt beslut)

    Håller inte med föregående. Man ska aldrig göra abort för någon annans skull, klart du ts behöver väga in att killen inte vill, men graviditeten är redan ett faktum och det är du som måste genomgå aborten alternativt genomgå en graviditet. Frågorna du behöver ställa dig är, orkar och vill du ha barn även om pappan inte kommer vara delaktig? Har du förutsättningar för att klara det på egen hand om han inte ändrar sig?
    Min erfarenhet är att abort behöver vara ett beslut som du gör för din egen skull, för att du känner att det är rätt beslut, inte för mannens skull. Ta hand om dig. 

  • Anonym (Liten chans/risk)

    Men ni har ju gjort slut? Väldigt få föräldrar vill medvetet ge sitt Barn en start i styvfamiljskarusellen. De flesta vill nog sikta på kärnfamilj om det är möjligt. Ett barn kommer ju aldrig uppleva att växa upp med båda föräldrarna.
    Jag tror att chansen är liten att han plötsligt vill ha ett oplanerat barn med sitt ex. 

  • Anonym (Petter)

    Ja jag ångrar att jag pushade för abort.

    Trodde det bara var att ta tabletter för henne.. men hon höll på att förblöda och hade enorma smärtor. Fick skrapa därefter så det tog lång tid innan allt var över och hon var helt förstörd känslomässigt.

    Kunde aldrig förlåta mig för att jag fick henne att gå med på abort. Och jag var helt i chock när jag insåg vad abort faktiskt innebar. Jag förlorade henne tillslut. Vi kunde aldrig hitta tillbaka eller komma över det som hände.

    Hon var min stora kärlek och är nu gift och har barn med en annan man. Ja jag ångrar det bittert 

Svar på tråden Har pappan ångrat abort?