• Cecsun

Ägglossning från ingen ökning till maximalt ökning på 1 dag

Hej!

Jag och min man planerar vårt 3dje barn, har haft 2 MF på rad så nu testar vi en tredje gång. Har väntat en mens sen senaste MF. Köpte ett clearblue ÄL test (4dagar). Har ändå koll när jag eventuellt ha ÄL då det kom ut som en slempropp i torsdags och haft lite ont i fre/lör i högra delen av magen (typ vid äggstockarna). Testade mig på lördagen (typ vid 17) och då fick jag upp en tom ring. Sen testade jag mig på söndagen (typ vid 16) och då helt plötsligt hade jag en fast gubbe.  

har alltid haft regelbunden mens, så det har inte varit några konstigheter  

hur kan man gått från ingen ökning till maximalt ökning på 1 dag?  har kört med clearblue ÄL 4 dagar varje gång vi försökt (sen första barnet) och då har det inte varit några problem  kör alltid på clearblue då jag tycker det är enkelt att läsa av men ju vette tusan 😅

Har någon fått likadant? 

• Svar på tråden Ägglossning från ingen ökning till maximalt ökning på 1 dag
  • Matildaaa

Startade en tråd häromdagen, har fått samma de två senaste ägglossningarna, har tidigare också fått blinkade gubbe först. Hade gärna velat veta varför! :)

• Embarazada

Det är för att det första testet är en "test omgång" och du måste ta ett annat test att jämföra med.

Det är alltså inte förens du tar andra testet som den kan märka av stegring för att den har inte att jämföra med innan.

• Matildaaa
    Embarazada skrev 2023-04-24 08:39:36 följande:

Det är för att det första testet är en "test omgång" och du måste ta ett annat test att jämföra med.

Det är alltså inte förens du tar andra testet som den kan märka av stegring för att den har inte att jämföra med innan.

Tack för svar! Nu förstår jag inte riktigt, jag har gjort som bruksanvisningen och tagit test varje morgon, så då är det ju mer än ett test den har att jämföra med? Eller förstår jag fel? :)
Svar på tråden Ägglossning från ingen ökning till maximalt ökning på 1 dag