• amsway

Hittat två knölar på huvudet på min sexåring

Hej! Jag hittade precis två knölar uppe På huvudet på min snart sexåriga son, dom är bredvid varandra, ungefär stora som en halv ärta, en liten rodnad på dom. Upptäckte dom för att han tyckte det kliade. Jag blir direkt så orolig och tänker att det ska vara något hemskt som cancer. Han tycker inte att dom gör ont. Har pratat med 1177 dom sa avvakta, att man kan få såna där knölar. 

Någon som haft barn med liknande?

• Svar på tråden Hittat två knölar på huvudet på min sexåring
  • Mortiscia80

Skulle kunna vara vanliga fettknölar, de har nog ett särskilt namn men jag minns det inte nu. Har aldrig hört om en cancer som ger knölar på skallbenet.

• QueenObscene

Alltså lugn. Varför skulle cancer te sig så? Sluta överdramatisera allting. Jag skulle gissa på att det är inflammerade hårsäckar, som man kan få överallt där det finns hår. Låt dem vara, ev. rengör med alsollösning ett par gånger.

• amsway

upptäckte även nu bak i nacken i mitten på nacken ett rött upphöjt utslag som kliar. Ser ut som de i hårbotten. Kan det vara allergi eller loppor?

• Maymom
    amsway skrev 2023-04-17 18:15:51 följande:

upptäckte även nu bak i nacken i mitten på nacken ett rött upphöjt utslag som kliar. Ser ut som de i hårbotten. Kan det vara allergi eller loppor?

Ja nåt sånt kan det vara. Testa ett annat schampo
Svar på tråden Hittat två knölar på huvudet på min sexåring