• erikaABC

    Vad tycker ni om Gudrun Sjödens kläder?

    Vad tycker ni om Gudrun Sjödens kläder?
    Skriv gärna en kommentar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Gudrun Sjödens kläder?
  • Embla twopointoh

    Nope, inget för mig. Som någon skrev ovan, så tycker jag det känns som barnkläder från sjuttiotalet. Något enstaka plagg kan vara fint, men det mesta är det inte. Tycker jag.

  • Mrs Moneybags
    Anonym (A) skrev 2023-04-20 16:01:17 följande:
    Eller så är det bara som vanligt att ni i (V)änstern hittar skit där inget är? 
    Jag trodde batikhäxor oftast var vänster/liberala. Men visst, nuförtiden kanske de är SD. Skrattande
  • Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2023-04-20 18:36:53 följande:
    Jag trodde batikhäxor oftast var vänster/liberala. Men visst, nuförtiden kanske de är SD.  // Skrattande
    Gulligt, men det är lätt att tro att du är batik med tanke på hur ofta du kallar folk för Rassar.
  • Anonym (Betonghäck)
    Anonym (A) skrev 2023-04-20 18:46:24 följande:
    Gulligt, men det är lätt att tro att du är batik med tanke på hur ofta du kallar folk för Rassar.
    Jag har inte sett Mrs Moneybags kalla folk för rassar en enda gång. Däremot tycker jag att hennes beskrivning här är träffande:

    "Överklasstant som är 100% omedveten om sina rasistiska tendenser. En del klär sig i sliten Busnel, andra i Gudrun Sjödén. 
    Går på samma konstutställningar och äter sallad på Blå porten. Njuter av att vara liberal och frisinnad i sin egen lilla värld. "
  • Mrs Moneybags
    Anonym (A) skrev 2023-04-20 18:46:24 följande:
    Gulligt, men det är lätt att tro att du är batik med tanke på hur ofta du kallar folk för Rassar.
    Que? Jag använder inte ens ordet rassar. 
    Det får stå för dig själv. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Betonghäck) skrev 2023-04-21 08:11:51 följande:
    Jag har inte sett Mrs Moneybags kalla folk för rassar en enda gång. 
    Och jag har sett det massor. 
  • Anonym (A)
    Mrs Moneybags skrev 2023-04-21 10:35:00 följande:
    Då har du nog sett i syne. 
    Nepp, men du kanske har råkat dra på dig lite alzheimers? 
  • Xenia

    Jag gillar dem och köpte en del tidigare. Särskilt de i blått, turkos, grönt och lila.

    Men det är kläderna jag gillar, inte personen Gudrun Sjödén. Åas tycker jag inte det är orsak nog att bojkotta kläderna. Jag vet ju inget om hur cheferna för andra klädföretag är.

    Folk har tydligen fått för sig att GS själv är "vänster" och "feminist". Men det är hon inte och då blev en del besvikna.

  • FillippaFL
    Anonym (A) skrev 2023-04-21 10:09:36 följande:
    Och jag har sett det massor. 
    Har inte heller sett det. Det är väl upp till bevis för dig om du sett det massor.
  • Anonym (Betonghäck)
    Xenia skrev 2023-04-22 18:49:24 följande:

    Jag gillar dem och köpte en del tidigare. Särskilt de i blått, turkos, grönt och lila.

    Men det är kläderna jag gillar, inte personen Gudrun Sjödén. Åas tycker jag inte det är orsak nog att bojkotta kläderna. Jag vet ju inget om hur cheferna för andra klädföretag är.

    Folk har tydligen fått för sig att GS själv är "vänster" och "feminist". Men det är hon inte och då blev en del besvikna.


    Folk köper ändå en identitet genom Gucci eller Gudrun eller eh, Sellpy? 
  • Anonym (A)
    FillippaFL skrev 2023-04-22 18:52:34 följande:
    Har inte heller sett det. Det är väl upp till bevis för dig om du sett det massor.
    Tar nog inte lång tid innan hon gör bort sig igen, så det är bara hålla utkik. 
  • Xenia
    Anonym (Betonghäck) skrev 2023-04-22 19:30:03 följande:
    Folk köper ändå en identitet genom Gucci eller Gudrun eller eh, Sellpy? 
    Så om jag bär Gudrun Sjödéns kläder avslöjar jag mig som vad? Kulturtant? Batikhäxa (vad nu det är)?

    Vilken identitet har jag om jag köper mina kläder på HM, Åhléns, Zara, Gina Tricot, Kappahl eller Lindex?

    Det är bara fördomsfulla personer som tror att de vet allt om en pga ens kläder.
  • Fiona M

    Jag gillar inte kläderna, formlösa och antingen konstiga mönster eller konstiga färgkombinationer.

    I övrigt håller jag med om det här;


    Mrs Moneybags skrev 2023-04-20 14:49:59 följande:
    Det är just exakt en batikhäxa hon är! Överklasstant som är 100% omedveten om sina rasistiska tendenser. En del klär sig i sliten Busnel, andra i Gudrun Sjödén. 

    Går på samma konstutställningar och äter sallad på Blå porten. Njuter av att vara liberal och frisinnad i sin egen lilla värld. 
  • Fiona M

    Jag har intrycket att Mrs M är välformulerad och sansad, och sällar mig till skaran som inte känner igen din beskrivning.

    Att ta till personangrepp som du gör är bara lågt.


    Anonym (A) skrev 2023-04-20 18:46:24 följande:
    Gulligt, men det är lätt att tro att du är batik med tanke på hur ofta du kallar folk för Rassar.
    Anonym (A) skrev 2023-04-21 10:09:36 följande:
    Och jag har sett det massor.
    Anonym (A) skrev 2023-04-21 10:43:44 följande:
    Nepp, men du kanske har råkat dra på dig lite alzheimers?
    Anonym (A) skrev 2023-04-22 19:35:31 följande:
    Tar nog inte lång tid innan hon gör bort sig igen, så det är bara hålla utkik. 




  • Anonym (John Wayne)

    Tycker inget om kläderna men var stor humor när man fick läsa det anställda sagt om henne. Skrattade högt.

  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2023-04-23 15:20:28 följande:

    Jag har intrycket att Mrs M är välformulerad och sansad, och sällar mig till skaran som inte känner igen din beskrivning.

    Att ta till personangrepp som du gör är bara lågt.


    Jag vet inte, tycker det är lägre att sitta och anklaga folk för att vara rassar. 
Svar på tråden Vad tycker ni om Gudrun Sjödens kläder?