• Baramammaella

    Sambon vill inte handla.

    Jag måste bara få ställa en fråga för att se hur andra tänker kring detta. När jag är hemma med vårt gemensamma barn på dagarna och jag frågar om han kan handla något på vägen hem så säger han ofta nej på grund av att jag haft hela dagen på mig tycker han? idag har jag vabbat med våran två åring. Och frågade vem som skulle lösa kvällsmaten och då sa han bara du har haft hela dagen på dig. Igår fick jag åka till stan för att handla fast han redan var där. För att han inte pallade gå in på affären när han slutade. Vi bor på landet... hjälp mig med hur jag ska tänka här :/ 

  • Svar på tråden Sambon vill inte handla.
  • Mandel

    Sjukt barn betyder att man inte åker till affären. Enkelt.

    Var det den dag ni normalt brukar veckohandla så allt var slut hemma eller hur ser era inköpsrutiner ut?

    Har ni elbil? Annars har jag svårt för att förstå hur det skulle vara försvarbart att ta bilen och åka tillbaka till stan och affären för att fixa lite middagsmat om någon i familjen ändå passerar affären, men är för lat att lägga 7 min på att stanna, gå in och grabba en falukorvsring och några potatisar och lite mjölk.
    Det tar ju även tid för den som ska åka extra...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mrs Moneybags

    Lösningen här är ju att börja göra veckomenyer och storhandla. Det är ju tokigt att behöva handla varje dag när man bor på landet och har flera små barn hemma som behöver lagad mat till middag varje dag. 

    Gör en veckomeny för ca 2 veckor och lägg till några enkla rätter för 3-4 dagar så att ni har extra om det skulle krävas. Åk och handla varannan vecka. Ett enkelt sätt att eliminera sånt här småtjafs som bara stjäl energi. 

  • Tow2Mater

    Och några extra konservburkar typ minestronesoppa borde ju alla ha hemma om man har barn, sparat just for såna dagar när allt är slut och barnen är sjuka och moster brutit benet och bla bla bla.

  • Ocdmänniska

    Lösning? Dumpa den själviska pappan/sambon. Stå inte ut med nått som du inte behöver. 
    Vill inte Dumpa? Ta ett allvarligt snack med honom. 

  • Tow2Mater
    Ocdmänniska skrev 2023-04-20 15:14:33 följande:

    Lösning? Dumpa den själviska pappan/sambon. Stå inte ut med nått som du inte behöver. 
    Vill inte Dumpa? Ta ett allvarligt snack med honom. 


    Hur ska dumpa hjälpa TS att inte behöva handla själv?
  • Deeru

    Om han inte handlar, gör gröt, mackor eller fil och flingor till middag. Kanske han lär sig att handla nästa gång :)

  • Mortiscia80
    Tow2Mater skrev 2023-04-19 21:55:05 följande:
    Säger man nej ofta måste ju frågan komma ofta. Man kan inte fråga någon enstaka gång och ofta få ett nej.

    Skulle vara intressant om TS kunde berätta om de veckohandlar, och om inte, varfor.
    Tro mig, det kan man visst få.
  • Ccplus

    Du ska tänka att som kvinna är det bara naturligt att du vill lasta över dina lätta arbetsuppgifter på han!

    men gör han det, så kommer respekten mellan er försvinna, o snart kommer du inte ens att laga någon mat.

    så han gör helt rätt, när han säger det är dina arbetsuppgifter det där.

  • Ccplus
    Deeru skrev 2023-04-20 15:57:29 följande:

    Om han inte handlar, gör gröt, mackor eller fil och flingor till middag. Kanske han lär sig att handla nästa gång :)


    Ja, det var en jättebra plan Herr Cuck... Då kommer han snart bli på dåligt humör där hemma, förhållandet bli frustrerande för båda, och till råga på det så kommer han sedan inte orka jobba.. Efter några år med denna behandling och kvinnan tar all makt. så kommer hela familjen sedan bara hamna på gatan!
    Deprimerade och ingen orkar jobba.. För dom har inte ätit mat.. 

    Jag menar allt fungerade jättebra, så varför inte introducera lite drama?!?!?!

    Någon mer mästerplan ni ville dela med er utav?
  • Ccplus
    Ocdmänniska skrev 2023-04-20 19:12:19 följande:

    Till tow 2 mater. Hon handlar ju ändå själv så varför ha störningsmomentet kvar? Han alltså. 


    Betalar ni här i tråden för henne och hennes barn då?
  • Tow2Mater
    Ocdmänniska skrev 2023-04-20 19:12:19 följande:

    Till tow 2 mater. Hon handlar ju ändå själv så varför ha störningsmomentet kvar? Han alltså. 


    Tja, han betalar ju räkningarna medan hon går hemma....
  • Ocdmänniska
    Tow2Mater skrev 2023-04-20 20:28:35 följande:
    Tja, han betalar ju räkningarna medan hon går hemma....
    Hon vabbade, vilket betyder att hon har jobb. Och annars är Hon ju hemma med barnet, nån måste ju? Så inte så hon går hemma bara direkt. 
  • Fiona M
    Tow2Mater skrev 2023-04-20 20:28:35 följande:
    Tja, han betalar ju räkningarna medan hon går hemma....
    Nu var det dina fördomar som kom fram, för det står inget om ekonomisk fördelning i det enda inlägget TS gjort.
  • Tow2Mater
    Fiona M skrev 2023-04-21 07:30:15 följande:
    Nu var det dina fördomar som kom fram, för det står inget om ekonomisk fördelning i det enda inlägget TS gjort.
    Fördomar om vad? Att den som är fl-ledig oftast har liten inkomst i jämförelse med den som jobbar? ha ha.

Svar på tråden Sambon vill inte handla.