Anonym (Min ångest är en risig skog) skrev 2023-04-24 12:14:49 följande:
Jag har tyvärr inga konkreta tips att ge men skickar dig en stor kram. Kanske det hjälper att höra att du inte är ensam i din situation... ungefär samma hände mig 6-7 veckor sen. Två barn, 19 år tillsammans. Ingen kollega, men han träffas i smyg med en (redan gift!) mamma till barn som går på samma sport som mina. Själv tycker jag det stundtals känns som att stirra ner i en bottenlös avgrund. Det sägs att det blir bättre när man har ordnat upp det praktiska, så jag försöker hålla fast vid det... förhoppningsvis blir man en starkare och visare människa, men jävlar vad ont det gör emellanåt.
Stackare! Ja jag har läst detta hänt flera, bara att jag aldrig kunde tro det skulle hända mig.. det mesta praktiska är väl löst här så det är väl skönt det är klart att det känns lite lättare då det också är jobbigt att tänka på.
Hade skickat dig ett PM om vi inte var anonyma för att få veta mer om din situation.
Jag känner igen känslan, där i början kunde jag knappt sova för i huvudet kom bara bilder upp på dem tillsammans i sängen. Personen jag litat på i 15 år, i säng med någon ny direkt. Det är så sjukt.
Anonym (Kimchi) skrev 2023-04-24 13:44:44 följande:
Fy fanken. Lider med dig. Tråkigt att inte kunna prata med varandra om något skaver hos någon av er. Att bara dra är ju riktigt uselt gjort. Då ger man ju inte förhållandet en chans heller. Kommunikation är ju som bekant a och o. Din sambo inser snart att gräset inte var grönare på andra sidan. Kommer dragande med svansen mellan benen. Har du någon nära vän du ja prata öppet med. Stöta och blöta situationen du hamnat i. Det blir ju en livskris när något oväntat och i det här fallet stort inträffar.
Kommunikation har definitivt varit en bristvara.. vi får väl se vad hen inser..
Men jag är ytterst tveksam till det, skulle aldrig erkänna det åtminstone.
Men känns som det kvittar.. hur skulle jag kunna förlåta?
Anonym (sol) skrev 2023-04-24 17:26:01 följande:
Han gjorde ändå valet själv att lämna.
Skulden är ju såklart ändå på exet, hen lät det hända.