Anonym (Psss) skrev 2023-04-29 11:37:33 följande:
Ja hon kanske redan var sjuk. Men hon har väl hunnit ha en skoldag däremellan innan hon kom från pappan? Men vad spelar det för roll? Det är din vecka. Barn blir sjuka. Vad är det du är så livrädd för? Att hon ska smitta dina yngre barn? Ja sånt händer. Spelar det nån roll? Det hör småbarnsåren till. Hade ni alla levt tillsammans och de hade varit helsyskon så hade det också varit så.
Har aldrig hört talas om någon som gör som ni. Ge bara upp era regler och ha barnet den veckan ni ska ha det oavsett. Gör bara undantag om det är något riktigt illa. Hon ska väl för sjutton inte behöva känna sig som pesten bara för att hon är förkyld. Du beter dig som att det är corona och smittspridning ska förhindras till varje pris. Ge bara upp. Vad är du så orolig över? Jag skulle träffa min särbo även om han var förkyld. Även fast jag inte måste. Jag skulle träffa mina barn när de är förkylda även fast de skulle ha kunnat vara kvar hos sin pappa osv. Har du bacillskräck deluxe?
Bara låt din dotter komma ändå. Låt henne smitta sina syskon. Vabba för dem då. Det är liksom så det funkar när man har småbarn. Ska du ha dina yngre barn skyddade i en kokong. Då kan de ju inte träffa nån för vem som helst kan ju potentiellt springa runt med smitta.
Eller är det här bara nån principsak med exet? Lägg ner den principsaken också då och berätta för honom att från och med nu är reglerna borta.
Hon blev inte smittad under skoldagen, inkubationstiden var hos pappan, hon blev smittad under hans vecka.
Jag vill inte träffa sjuka personer och bli smittad och inte heller att mina barn ska göra det. Det är så onödigt.
Skulle hon smitta oss så skulle det bli många dagar vabb och sjukdagar och det vill vi inte.
Varför utsätta sig för det om det går att undvika?
Är så arg på hennes pappa pga att han inte tog tillbaka henne, utan istället valde att låta oss alla riskera att bli smittade. Så ego.