• Lesbiskagiraffen

    Hur skulle du reagera om din pojkvän grät?

    Självklart inte att han började lipa för ingenting men om det är något väldigt jobbigt för honom eller om någon har gått bort typ.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur skulle du reagera om din pojkvän grät?
  • Anonym (Kram)

    Självklart skulle jag trösta honom! 

    Tycker inte att det är omanligt att gråta och ha jobbiga kännslor. 

    När min kille har ångest (händer kanske 1 gång i månaden max) så får han alltid krypa upp i min famn och så brukar han må bättre efteråt. Om jag är ledsen eller så då håller han om mig och tröstar mig.

    Tycker verkligen att det är bra att vi kan visa känslor och vara oss själva med varandra!

  • Anonym (i)
    Anonym (Kram) skrev 2023-04-27 17:30:24 följande:

    Självklart skulle jag trösta honom! 

    Tycker inte att det är omanligt att gråta och ha jobbiga kännslor. 

    När min kille har ångest (händer kanske 1 gång i månaden max) så får han alltid krypa upp i min famn och så brukar han må bättre efteråt. Om jag är ledsen eller så då håller han om mig och tröstar mig.

    Tycker verkligen att det är bra att vi kan visa känslor och vara oss själva med varandra!


    Håller verkligen med, självklart tröstar man varandra i ett förhållande. Det är ju helt självklart!

    Hade varit väldigt intressant om de 2 (än så länge) som röstat "skulle bli irriterad" eller "hade bett honom att sluta böla och vara en man" ville förklara sina ståndpunkter.
    Undrar också om de själva hade velat mötas av irritation eller "sluta böla, var en kvinna/man!" från sin partner när de själva är jätteledsna?
  • Florali

    Jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med en man som inte är förmögen att visa känslor. Min man blev sinnesrörd och grät när han lyssnade på riktigt bra musik, läste sorgliga böcker för barnen m.m. m.m.
    Vilken fin förebild för våra barn! Och så manligt att vara så trygg i sig själv att låta alla känslor få ta plats. Han var mitt livs kärlek!
    Mannen jag träffar ibland har jag tröstat liksom han har tröstat mig. Vi har båda sorg... Det är så fint att vi kan finnas där för varandra.

  • Mumoffour

    För en man att gråta tar det mycket. I allfall i dom flesta fall. Känner att man bör ju sjölvklart finns där först och främst sen ta reda på varför han gråter. I mitt fall visade det sig vara panikattack och sen lede det till depression. Dom är också människor. Inga fel på att gråta ut men för ofta kan ju vara mågot bakomliggande. 

Svar på tråden Hur skulle du reagera om din pojkvän grät?