• Oanonymz

Cymbalta biverkningar

Har tidigare tagit cymbalta (30mg) under en period av 5 år utan insättningsproblem. Har varit utan cymbalta 2 år.

Behöver börja igen och tänkte vara listig och börja med 20mg första veckan innan jag ökade till 30mg.

En (1) timme efter första morgontabletten började jag må superdåligt, med illamående och krypande ångest. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Är nu på dag 2 och har inte tagit tablett.

Kan det vara rimligt med dessa biverkningar som startar redan efter 1 timme och att jag dessutom tidigare i livet tagit cymbalta utan insättningssymptom?

• Svar på tråden Cymbalta biverkningar
  • Oanonymz

Svarar på min egna fråga. Ja, tydligen kan man få insättningsbesvär snabbt.

Oro, nedstämdhet, ångest ökar första tiden. Just nu mår jag skit, men tänker försöka hålla ut 4 veckor...Alla svarar ju olika på mediciner, men hittills har min resa med cymbalta sett ut så här:

Dag1. 20mg illamående, ångest, trött (sov 14 tim)

Dag2. 20mg lite mindre illamående, ångest, trött (sov 16 tim), zombiekänsla, märkliga gäspningar

Dag3. 30mg mer illamående, mindre ångest, trött (sov 16 tim), zombiekänsla, konstiga gäspningar

Dag4.30mg mindre illamående, trött (sov 14 tim), orkeslös

Dag5 imorgon

*har tagit postafen mot illamåendet - vet inte om det hjälpt, förutom blivit ännu tröttare? Ska inte ta det dag 5.

Svar på tråden Cymbalta biverkningar