• Mogen75

Gravid vid 47, orolig men lycklig!

Hej!
    Jag är 47 år och gravid med mitt första barn. Levde tidigare med en man som var steril och hade accepterat min barnlöshet.
     Har en ny  man sedan 3 år och då min mens var sen för en månad sedan tog jag ett test och trodde knappt mina ögon när jag plussade. Jag är nu i vecka 11 el 12 då jag inte minns exakt vilket datum min sista mens kom ( lite dålig koll). 

Vi vill båda behålla då ingen av oss har barn sen tidigare och den 16 maj ska vi göra KUB.
    Läser om allt som kan gå fel och är jätte rädd, trots att jag mår bra och är frisk. Vill inte att ångesten ska ta överhand och vill kunna glädjas. Vill ge min man som är 41 ett barn för har alltid känt det som jag berövat honom det då jag är äldre. Han skulle bli en sådan fin pappa och även om barnet är helt oplanerat så är det så önskat !
    Hur slappnar jag av?

Det
  • Svar på tråden Gravid vid 47, orolig men lycklig!
  • gråfågel

Jag känner en kvinna som blev gravid vid 49, barnet är tonåring idag. Graviditeten var svårare för hennes del, hon hade en tidigare graviditet som var lättare. Men allt gick ju bra till sist :)

Hon sa att hon hamnade i klimakteriet direkt när barnet var fött och fick aldrig mens igen efter.

• Nyponet01

Grattis! Vad kul! 
    Inte lätt att ge råd. Dom flesta gravida är lite oroliga.
    Men ett råd jag kan ge är att sluta googla. När jag var gravid fanns inte google. Och jag visste typ inget. Skulle jag bli gravid idag skulle jag troligen vara hypernervös. Har också läst allt möjligt. Det är lite som - det du inte ser finns inte där. 

• Mogen75

Tack alla vad fina ni är! Ni har nog rätt i att man inte ska googla så mycket. Jag får försöka vara glad för varje dag som går och jag mår bra. Jag får ju mer svar när jag gör KUB testet. Ska till BM på tisdag på mitt andra besök. Känns skönt att de första 12 veckorna snart har gåt, jag var redan i v7-8 när jag upptäckte graviditeten 🙂.

• Mogen75

Tack snälla ni! Tyvärr gick det inte vägen. Missfall i v 12 😭❤️

• Nyponet01

Nej Rynkar på näsan Lider med dig. Hjärta Förstår att inget kan trösta dig nu men vill skriva ändå, att det är ju positivt att du kan bli gravid {#emotions_dlg.flower} STYRKE KRAMAR 

Svar på tråden Gravid vid 47, orolig men lycklig!