• Frusan

Gravidhumör är ju som en Dans på rosor… eller 😡😇

Hur går det för er övriga, lugna som filbunkar eller tickande bomber 😬
    Det här humöret som
    bor i mig just nu... herregud, blir jag inte dumpad innan förlossningen så är det ett mirakel. Stör mig på allt, från hur han sitter när han äter till att han gör små ljud ifrån sig när han sover. Att han säger vissa saker på ett visst sätt, eller att han tittar på mig på väg till toan på morgonen. Jag kliver alltid upp först eftersom mitt härliga illamående tvingar mig upp för att äta tidig frukost. Och sen kommer han och TITTAR på mig När han går förbi. Den jäveln 😝 

Jag vill att han ska vara tyst och osynlig och massera mina fötter. Är det verkligen för mycket begärt just nu 😛
  • Svar på tråden Gravidhumör är ju som en Dans på rosor… eller 😡😇
  • Jenam248

Jag började gråta en gång för min sambo ville smaka ur min fulla chipspåse när jag var gravid... Eftersom det skulle innebära mindre chips för mig :D Hoppas din sambo är smartare än så :D

Annars tycker jag det låter helt normalt. Av någon lustig anledning blir partners alltid så mycket mer irriterande när man är gravid. Sättet de äter på, andas på, tittar på en, maten de äter, hur de luktar, etc etc Jag tycker de kan sluta va så jobbiga, som att vi inte har tillräckligt att tänka på med en växande bebis i oss!

Lycka till och ta hand om er :)

• Frusan
    Jenam248 skrev 2023-05-01 22:46:44 följande:

Jag började gråta en gång för min sambo ville smaka ur min fulla chipspåse när jag var gravid... Eftersom det skulle innebära mindre chips för mig :D Hoppas din sambo är smartare än så :D

Annars tycker jag det låter helt normalt. Av någon lustig anledning blir partners alltid så mycket mer irriterande när man är gravid. Sättet de äter på, andas på, tittar på en, maten de äter, hur de luktar, etc etc Jag tycker de kan sluta va så jobbiga, som att vi inte har tillräckligt att tänka på med en växande bebis i oss!

Lycka till och ta hand om er :)

Haha, den känslan hade jag när sambon frågade om han fick en godis av mig i helgen😱 
    Satt långt inne att han tillslut fick en..

Har sovit rejält kasst i natt och han har så klart sovit gott, gissa om jag legat och varit rejält uppretad på det med 😬 tänker om det är rimligt att väcka honom genom att hälla vatten på honom som hämnd! Men då kommer han ju kliva upp och fråga om jag vill ha frukost, hemska tanke 😂
    Minns inte att jag var så här argsint med barn nr 1, men Man kanske förskönar saker i efterhand och det är ju ganska många år sedan.
Svar på tråden Gravidhumör är ju som en Dans på rosor… eller 😡😇