• Ledsenheten

Återkommande bv???

nu vänder jag mig hit med mitt sista hopp. får bakteriell vaginos efter varje gång jag haft mens sen typ 3 år tillbaka. för att de ska försvinna får jag behandla varje gång med receptbelagt läkemedel men måste ändå skriva in till vårdcentralen varje gång att jag fått de igen och igen och igen och nu är jag less och det börjar bli dyrt. är 19 år och har varit hos gyn på min vc fler gånger än en 40 årig 3 barnsmamma. dom säger att de inte finns något att göra.

så undrar nu om någon här har andra erfarenheter än att de ?inte finns något att göra??.. 
    alltså nån som haft som mig att de alltid återkommer efter varje mens och inte försvinner förrens jag behandlar om nån lyckats få bort de typ föralltid??

• Svar på tråden Återkommande bv???
  • Anonym (M)

Jag hade så för ett år sedan, både efter mens och efter sex. Fick behandla typ en gång i månaden och skämdes så mycket för att jag tyckte jag alltid luktade äckligt. Förestår precis hur jobbigt du har det!

Har du spiral? Mitt blev mycket bättre efter att jag bytte den till en ny. Fick nån förklaring om att bakterierna kunde bita sig fast i trådarna trots behandling. Vet ej om det stämmer?

Både blod och sperma är tydligen basiskt och skapar gynnsamt klimat för bakterierna att gro till sig. Min barnmorska tipsade mig om att köra med Vagi-c så fort jag kände minsta tendens till lukt. Från början körde jag hela kuren med 6 tabletter, men efter spiralbytet har jag kört ett par tabletter några enstaka gånger och tyckt att det har räckt.  De påverkar pH-värdet åt rätt håll och det är svårare för bakterierna att växa till sig. Kan vara värt att testa kanske?

• Ledsenheten
    Anonym (M) skrev 2023-05-04 02:49:36 följande:

Jag hade så för ett år sedan, både efter mens och efter sex. Fick behandla typ en gång i månaden och skämdes så mycket för att jag tyckte jag alltid luktade äckligt. Förestår precis hur jobbigt du har det!

Har du spiral? Mitt blev mycket bättre efter att jag bytte den till en ny. Fick nån förklaring om att bakterierna kunde bita sig fast i trådarna trots behandling. Vet ej om det stämmer?

Både blod och sperma är tydligen basiskt och skapar gynnsamt klimat för bakterierna att gro till sig. Min barnmorska tipsade mig om att köra med Vagi-c så fort jag kände minsta tendens till lukt. Från början körde jag hela kuren med 6 tabletter, men efter spiralbytet har jag kört ett par tabletter några enstaka gånger och tyckt att det har räckt.  De påverkar pH-värdet åt rätt håll och det är svårare för bakterierna att växa till sig. Kan vara värt att testa kanske?

nej, har inte spiral, jag kör med p-plåster men tack för tipset jag tänker att jag testar vagi-c och håller tummarn att de funkar!! tack!
  • Anonym (M)
    Ledsenheten skrev 2023-05-04 14:37:38 följande:
    nej, har inte spiral, jag kör med p-plåster men tack för tipset jag tänker att jag testar vagi-c och håller tummarn att de funkar!! tack!
    Lycka till! ☺️
  • Anonym (Garder)

Nu tror jag väl att vården sagt det till dig, men skriver det ändå. Använder du tampong? Det kan ju få bakterier att växa. Tänker eftersom det alltid kommer efter mens 

Svar på tråden Återkommande bv???