• Ambivalent80

Håller någon med? Flytta eller dra?

Behöver inte höra faktumet att ?det är barn? eller ?hur kan man tänka så om barn? för nu gör jag det och har förstått att de flesta andra inte tycker som jag, behöver veta om ens någon gör det??

I vårt hus bor 8 personer varannan vecka. Det är jag, min sambo, mina fyra barn och hans två barn. varje vecka bor jag, min sambo och mina 4 barn. Vi är helt olika jag och min sambo. Något vi trodde skulle vara en tillgång när vi flyttade ihop för snart 2 år sedan. det var det inte. Han curlar sönder sina och jag är ?sträng?, vill ha regler, ansvarstagande barn och struktur. hans barn är hemma från skolan när de inte känner för att gå och får ändå ta hem kompisar, vilket de gör varenda dag. trots att jag påpekar att vi är ju ganska många redan och jag säger till mina att de får vara ute eller hos nån annan. det ligger kläder i hela hallen när man kommer hem, det leks kurragömma och kull hit och dit. är detta verkligen bara mysigt i andras ögon? När jag bett att det ska sluta. han säger att han ska fokusera på sig och sin barn men är det inte lite orimligt om man bor ihop?? Jag pallar inte mer! huset kan inte säljas och han vägrar flytta, fast hans barn har alla aktiviteter och skolà långt här ifrån. den här kompisen är en gammal kompis sedan de bodde här förut. vi har allt runt hörnet. en stor tomt med fotbollsplan där mina stora barn är med sina kompisa. ska jag kriga på? vägra flytta ut eller ta ett andrahandskonrakt tills huset kan säljas och få ro i själen? Dagarnà innan de ska komma hit har jag ångest och mår skit. de är på riktigt som två små små barn som står bakom pappas ben och får full service. 7 och 9 år. inga krav. sover ned pappa. leker med pappa. min sambo är ens inte med mig. finns inget vuxet liksom. och han är styrd av mamman till barnen som varje dag påpekar att han ska ge dem tid och att han inte ska ägna tid åt de andra barnen. Hur skadligt detta är för deras barn osv. Och han i sin osäkerhet och rädsla att missltyckas köper det typ.
    stanna kvar och ta upp kriget mot honom, köra samma spel tillbaka och satsa på mitt eller dra??

• Svar på tråden Håller någon med? Flytta eller dra?
  • Fjäril kär

Om han inte vill lyssna på dig har han helt enkelt gjort sitt val. Då får han ta konsekvenserna av det. 

Tänk på dina barn i första hand och om det är en flytt som krävs så får du ta det.

Ingenting kommer hända så länge inte du själv aktivt börjar agera. Han har redan sagt att han inte vill. Då ligger bollen hos dig. 

• Mortiscia80

Klart det blir jobbigt om ni är så olika, ännu värre med barn i bilden. Jag skulle säga att det inte är värt att fortsätta bråka utan istället flytta isär. Om ni förblir ett par eller inte beror på om du vill vara särbo resten av livet eller inte, för jag tror inte ni klarar att bo ihop även när barnen är utflugna.

Svar på tråden Håller någon med? Flytta eller dra?