Hur vanligt är egentligen könssjukdomar?
Jag är 35 och har aldrig haft en könssjukdom. Förvisso har jag inte legat med särskilt många (17) och jag har mestadels varit i långa och monogama relationer, men ändå. Några ONS har det blivit. Jag kan tyvärr inte säga att jag alltid varit bra på att skydda mig, så kanske är det en del tur inblandat.
Min kille, jämnårig, berättade för ett tag sedan att han hade haft det "minst tre gånger" (han sa aldrig vilka och jag vill inte veta heller, bara att han inte har några nu) och alla innan han träffade sin förra tjej för 8 år sedan. Samt att han trodde att åtminstone de allra flesta killar haft minst en könssjukdom.
I så fall låter det ju som att det är jag som är den ovanliga. Jag trodde verkligen inte att det var så vanligt, om nu min kille har rätt i detta. Säkert är det olika i olika generationer.
Att man drabbas en gång är kanske inget konstigt, men att få det upprepade gånger låter lite.... sunkigt? Hade jag drabbats hade jag förhoppningsvis fått en riktig väckarklocka och aldrig struntat i kondom igen...