• Aviga

    Hur många av er som är aktiva på otrohetstrådar är långvariga relationer?

    När jag läser igenom trådarna under rubriken otrohet kan jag inte låta bli att undra över hur många av skribenterna som lever i ett långvarigt förhållande?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-05-12 18:38
    Min fråga baseras på frågan om åsikterna förändras livet igenom.
    Om man själv befunnit sig i situationen och då menar jag inte om man varit otrogen eller ej. Utan om man lever eller har levt i en långvarig relation eller varit/är gift.

  • Svar på tråden Hur många av er som är aktiva på otrohetstrådar är långvariga relationer?
  • Anonym (G)

    Inte jag. Hurså? Är det inte relevant att ogilla otrohet om jag själv är singel? 

  • Anonym (Man)
    Aviga skrev 2023-05-09 21:57:27 följande:
    Hur många av er som är aktiva på otrohetstrådar är långvariga relationer?

    När jag läser igenom trådarna under rubriken otrohet kan jag inte låta bli att undra över hur många av skribenterna som lever i ett långvarigt förhållande?


    Jag är i ett förhållande nu men för länge sedan när jag var singel träffade jag en del gifta kvinnor.
  • Anonym (Trumpetar höga c med rumpen)

    Inte jag inte, otrogen alltså

  • Anonym (beror på)

    Beror på vilka du syftar på. De som är emot det eller de som själva är otrogna.

    Av de som är emot det så skulle jag gissa ganska många. Det är nog lättare att få en relation att hålla om man låter bli att såra och förnedra sin partner.

    Av de som själva är otrogna är det väl mer tveksamt, relationen kommer hålla tills man blir påkommen. Och så gör man likadan i nästa relation, och nästa, och nästa. 

  • Aviga
    Anonym (beror på) skrev 2023-05-12 12:20:45 följande:

    Beror på vilka du syftar på. De som är emot det eller de som själva är otrogna.

    Av de som är emot det så skulle jag gissa ganska många. Det är nog lättare att få en relation att hålla om man låter bli att såra och förnedra sin partner.

    Av de som själva är otrogna är det väl mer tveksamt, relationen kommer hålla tills man blir påkommen. Och så gör man likadan i nästa relation, och nästa, och nästa. 


    Min fråga baseras på frågan om åsikterna förändras livet igenom.  
    Om man själv befunnit sig i situationen och då menar jag inte om man varit otrogen eller ej. Utan om man lever eller har levt i en långvarig relation eller varit/är gift. 

    Varför ställer jag då denna fråga? Jo av egen erfarenhet vet jag att de åsikter jag hade innan jag bildade familj förändras. Det gäller allt från barnuppfostran till otrohet och politiskuppfattning. 

    Naturligtvis får man ha vilka åsikter man vill och visst kan man vara otrogen eller drabbas av otrohet även om man inte lever i ett fast förhållande men det är ändå intressant att se hur livets realiteter påverkar vårt tyckande
  • Anonym (beror på)
    Aviga skrev 2023-05-12 15:52:49 följande:
    Min fråga baseras på frågan om åsikterna förändras livet igenom.  
    Om man själv befunnit sig i situationen och då menar jag inte om man varit otrogen eller ej. Utan om man lever eller har levt i en långvarig relation eller varit/är gift. 

    Varför ställer jag då denna fråga? Jo av egen erfarenhet vet jag att de åsikter jag hade innan jag bildade familj förändras. Det gäller allt från barnuppfostran till otrohet och politiskuppfattning. 

    Naturligtvis får man ha vilka åsikter man vill och visst kan man vara otrogen eller drabbas av otrohet även om man inte lever i ett fast förhållande men det är ändå intressant att se hur livets realiteter påverkar vårt tyckande
    Ok, mina åsikter har inte förändrats speciellt mycket genom åren.

    Jag tyckte otrohet var fel när jag var ung, när jag gifte mig, när vi fick barn, när hon bedrog mig och jag avslutade relationen och tycker likadant nu 10 år senare och i en ny relation. Om inte annat tycker jag ännu mer illa om det nu när jag vet hur mycket lidande det orsakar alla inblandade och har idag noll tolerans för det.

    Skulle min nuvarande partner mot förmodan vara otrogen skulle jag inte jag inte diskutera det öht utan helt enkelt avsluta relationen med en gång, bryta all kontakt och gå vidare och träffa någon ny.
  • Anonym (Mata Hari)

    Trogen i en bit över 20 år.

    Otrogen sen några månader p.g.a. sexbrist och FOMO.

  • Aviga
    Anonym (Mata Hari) skrev 2023-05-12 16:08:02 följande:

    Trogen i en bit över 20 år.

    Otrogen sen några månader p.g.a. sexbrist och FOMO.


    Hur ser du på framtiden? Kommer du att stanna i ditt förhållande eller är du påväg ut ur det?
  • Anonym (Mata Hari)
    Aviga skrev 2023-05-12 18:40:48 följande:
    Hur ser du på framtiden? Kommer du att stanna i ditt förhållande eller är du påväg ut ur det?
    Ingen aning. Tar det som det kommer ett tag.
Svar på tråden Hur många av er som är aktiva på otrohetstrådar är långvariga relationer?