• Anonym (Liten)

Medveten hosta

Har en liten hemma som nyligen varit förkyld, men jag börjar misstänka nu att hon fortsätter hosta medvetet. Vad kan man göra åt detta? Ju mer hon hostar desto mer irriterad i halsen verkar hon ju bli och klagar över illamående ibland. 

• Svar på tråden Medveten hosta
  • Anonym (Annie)

Barn som hostar får lätt lite tics-hosta efteråt, det är inte som att de gör det med flit, men lätt att det blir svårt för dem att sluta hosta.

• pandarinen

Det här vill jag veta mer om. Berätta. Tror att min son fastnat i hostan. Hur länge brukar det ta innan han slutar

Anonym (Annie) skrev 2023-05-13 17:08:58 följande:

Barn som hostar får lätt lite tics-hosta efteråt, det är inte som att de gör det med flit, men lätt att det blir svårt för dem att sluta hosta.

• Anonym (Mia)
    Min äldsta, som har astma, fastnade i ticshosta efter förkylningar. Det var aldrig hostattacker, utan en hackhostning. Hon var ganska resonlig och jag hotade helt enkelt för att hon skulle sluta. Om hon hostade så, skulle hon inte kunna åka till mormor och morfar tull helgen, till exempel. 9,9 av 10 gånger slutade hon då i princip genast. De måste sluta hosta för att retningen ska försvinna. 
Svar på tråden Medveten hosta