• Anonym (Less)

    Så trött

    Har varit ihop med jättesnygga tjejer och mindre attraktiva.
    Men saker slutar alltid i otrohet å lögner.

    Skulle lätt kunna vara mig det är fel på men tillåt mig tvivla.
    Jag är 0 kontrollerande. Dessutom älskar jag att ha en tjej som har en eget liv.

    Vad hände med att vara bra ihop och ändå ha ett eget liv.
    Utan lögner och fusk då vill säga.
    Jag ger fan upp snart.

  • Svar på tråden Så trött
  • Anonym (Matilda)

    Otrohet har ingenting att göra med utseende. Det hänger mer ihop med vilken moralisk kompass man har, grundvärderingar, självkänsla och psykisk hälsa. Det är lättare att trilla dit på otrohet för nån som är naiv, lättlurad, inte har så mycket livserfarenhet och är en sucker på bekräftelse.... Kanske det är något som dessa tjejer haft gemensamt? 

  • Anonym (Millan)
    Anonym (Matilda) skrev 2023-05-16 18:14:28 följande:

    Otrohet har ingenting att göra med utseende. Det hänger mer ihop med vilken ch psykisk hälsa. Det är lättare att trilla dit på otrohet för nån som är naiv, lättlurad, inte har så mycket livserfarenhet och är en sucker på bekräftelse.... Kanske det är något som dessa tjejer haft gemensamt? 


    Det ligger något i vad du säger, men samtidigt, på andra sidan finns ju någon som utnyttjar naiviteten och bekräftelsebehovet för att själv få bekräftelse. Jag håller med om att "moralisk kompass, grundvärderingar, självkänsla" är kopplat till otrohet. Psykisk hälsa känns mer tveksamt faktiskt. Var inte tv-psykologen på TV4 otrogen? Hon känns högkänslig men stabil. Alla andra kändisar behöver knappast varavBritney för att vara otrogna. I höstas skröt den ena efter den andra i tidningen om sin otrohet. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Less) skrev 2023-05-16 18:03:27 följande:
    Så trött

    Har varit ihop med jättesnygga tjejer och mindre attraktiva.
    Men saker slutar alltid i otrohet å lögner.

    Skulle lätt kunna vara mig det är fel på men tillåt mig tvivla.
    Jag är 0 kontrollerande. Dessutom älskar jag att ha en tjej som har en eget liv.

    Vad hände med att vara bra ihop och ändå ha ett eget liv.
    Utan lögner och fusk då vill säga.
    Jag ger fan upp snart.


    Jao det är nog dig det är "fel" på ts. Du är den gemensamma faktorn här, det finns inte på kartan att du skulle ha råkat bli ihop med så många otrogna. Det har antingen att göra med att du väljer fel partners från början eller inte sätter gränser för vad som är ok och inte, eller båda.
  • Anonym (Less)

    Gränsdragning känns som en tveksam förklaring.
    har ändå i alla förhållanden uttryckt att jag inte är ett fan av lögner och fulspel.
    vill också säga att väldigt många runt mig är otrogna.

    Mitt största problem är nog att flera som jag varit ihop med kör fulspelet utan att blinka när dom säger sig hata det

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Less) skrev 2023-05-16 18:26:56 följande:

    Gränsdragning känns som en tveksam förklaring.
    har ändå i alla förhållanden uttryckt att jag inte är ett fan av lögner och fulspel.
    vill också säga att väldigt många runt mig är otrogna.

    Mitt största problem är nog att flera som jag varit ihop med kör fulspelet utan att blinka när dom säger sig hata det


    Ja, det kan man säga hur mycket man vill. Om man inte respekteras som människa så är det skit samma.

    Vad umgås du med för trash om både dina tjejer och många du känner är otrogna...?
  • Fjäril kär
    Anonym (Less) skrev 2023-05-16 18:26:56 följande:

    Gränsdragning känns som en tveksam förklaring.
    har ändå i alla förhållanden uttryckt att jag inte är ett fan av lögner och fulspel.
    vill också säga att väldigt många runt mig är otrogna.

    Mitt största problem är nog att flera som jag varit ihop med kör fulspelet utan att blinka när dom säger sig hata det


    Det kanske är du själv som är lite för naiv och lättlurad? 
    Hur bra är du på att ställa krav och framförallt stå för dina krav och ge konsekvenser?

    Vis av erfarenhet så är det störst varningsflagg på den som högljutt deklarerar att dom avskyr falskspel, lögner etc... Perfekt för att slippa dra ögonen till sig och istället kunna kladda på under radarn... Ingen skulle ju misstänka den som högt och tydligt avskyr sånt.... Men precis så är det oftast... 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Less) skrev 2023-05-16 18:26:56 följande:

    Gränsdragning känns som en tveksam förklaring.
    har ändå i alla förhållanden uttryckt att jag inte är ett fan av lögner och fulspel.
    vill också säga att väldigt många runt mig är otrogna.

    Mitt största problem är nog att flera som jag varit ihop med kör fulspelet utan att blinka när dom säger sig hata det


    Nja, fast det personen skrev handlar mer om VAL än gränsdragningar.

    Det är såklart inte ditt fel att en skithög är en skithög men det ÄR ditt ansvar att försöka skydda sig själv från skithögar. Det är givetvis inte enkelt eftersom skithögar sällan går runt med en T-shirt som det står "skithög" på eller talar om för andra vilken skithög de är. Men om du ständigt väljer skithögar så borde du kanske se över dina val och vilka slags tjejer du dras till. 
Svar på tråden Så trött