• Anonym (Polarn)

    Överreagerar jag?

    Hej där!
     
    Jag behöver mest skriva av mig och vill jätte gärna höra er åsikt.
     
    Jag kom på mitt ex med att vara otrogen för 5 månadesen.
    Jag mer eller mindre sparkade ut henne och hörde bara av mig om mina nycklar när hon flyttade ut. 
    Tog bort henne från alla sociala plattformar som vi hade varandra på, jag raderade henne från mitt liv.
    Iallafall, så i helgen som var så konfimerades min lillebror och mamma la upp bilder på facebook.
    Efter en stund så säger mamma att mitt ex har gillat inlägget och säger att det måste ju vara något fel på henne. 
     
    Och jag håller med!
     
    För jag tänker som så här (läs att DU är JAG)
     
    Om jag hade varit otrogen och blivit påkommen, relationen tog slut.
    Jag antar att mitt ex berättat för sin familj och vänner om vad jag har gjort och därför tog relationen slut.
    Hade min förra svärmor lagt upp bilder på facebook från en konfirmation/student så hade jag inte gillat inlägget, eftersom att jag hade skämts och känt skuld över vad jag gjort, så jag hade hållt mig borta.
     
     
    Defenitivt hade jag kunnat tänka: åh va roligt att hen tagit studenten/konfirmationen.
    -men jag hade liksom inte lämnat ett avtryck på facebook..
     
    Är det bara jag eller överreagerar jag bara?
     
  • Svar på tråden Överreagerar jag?
  • Roadking1963

    Det låter som en överreaktion, den som är fri från synd kan kasta flrsta stenen. Kag skullf nog samtala en god stund efteråt för att att reda ut vad som hänt och hur man sedan går vidare.  Jag är lite tveksam till att radera och exkludera även om det känns marigt och det att man bmivit sårad. Jag har själv brister, 

  • Anonym (Otrogen)

    Jag var otrogen i mitt första förhållande. Han tror att han "kom på mig" när han kom på EN kille, men det fanns sisådär 30 till. Han visste väl egentligen vilket svin han var så han ville stryka ett streck över det och gå vidare. Han fattade att han inte skulle få komma nära en tjej igen om han inte ändrade sig radikalt! Jag vägrade och blev äntligen fri!! Detta var år 2006, efter 7 års "förhållande".
    Han försökte väl tramsa ett tag, åka hem till mina föräldrar och tjöt och grejade, köpte julklappar och presenter som han aldrig gjort förut och han fick väl hållas.
    Hans familj vet garanterat vad jag gjort (vänstrat med EN kille *fniss*), hans syrra hälsar inte längre, så skönt!! Hans morsa däremot.... Alltid varit en sån där äckligt övertrevlig och inställsam människa! Hon är ju inte dum så antagligen så vet hon om vilket svin han var/är. Men hon ska alltid kramas om vi ses, försökte bli vän på Facebook, blev vän med mina föräldrar. Det ska se bra ut utåt! Jag försöker förklara för föräldrarna att den familjen inte ska ha nåt med oss att göra längre!! men mamma tycker jag är löjlig, hon är minsann vän med vem hon vill! etc. Och denna fd svärmor sitter och gillar glatt åt alla håll, lämnar små sinnesrubbade kommentarer, fortsätter vara så "trevlig" och "inställsam", hon är nog helt enkelt bara sån som människa! "Inget agg här!" och sen pratar hon skit om den stackare som inte råkar befinna sig i rummet just då.

    Jag tycker det känns mest olustigt att din mamma har ditt ex på sociala medier. Hon har ju faktiskt kränkt dig ordentligt genom att vara otrogen mot dig! Varför vill din mamma ha med henne att göra?? Skillnad om det tog slut på ett fair sätt. Sen att hon gillade bilder som antagligen var väldigt fina från en högtidlig stund, det tycker jag inte är ett dugg konstigt faktiskt! Det hade hon nog gjort oavsett vem som la ut dem?

  • Anonym (jag)
    Anonym (BB) skrev 2023-05-18 08:35:31 följande:

    Det är nog för övrigt inte alls så vanligt att berätta för sin familj exakt varför en relation tar slut, om det inte är vårdnad  om barn inblandat och man måste förklara varför man inte kan bete sig civilt mot exet.


    Nejdå, det är faktiskt väldigt vanligt... det finns liksom ingen som helst anledning för den drabbade att hjälpa den otrogne mörka sina hemligheter. Både jag och alla jag känner som råkat ut för otrohet har berättat för både familj och vänner.

    Att använda barnen som skynke för att slippa stå för sina misstag inför sin omgivning är väldigt väldigt fegt. Om man inte kan stå för vad man gjort inför sina barn så ska man inte göra det. 
  • Anonym (jag)
    Roadking1963 skrev 2023-05-19 08:45:13 följande:

    Det låter som en överreaktion, den som är fri från synd kan kasta flrsta stenen. Kag skullf nog samtala en god stund efteråt för att att reda ut vad som hänt och hur man sedan går vidare.  Jag är lite tveksam till att radera och exkludera även om det känns marigt och det att man bmivit sårad. Jag har själv brister, 


    Det är snarare du som generaliserar i det absurda... alla har brister, men alla brister är absolut inte likställda, och alla misstag går absolut inte att likställa med varandra.

    Enligt ditt sätt att se på det är en mördare och en som går mot röd gubbe samma sak och bör behandlas likadant för att alla har minsann brister.

    Människor som sviker och ljuger SKA man exkludera ur sitt liv eftersom de inte går att lita på, varför skulle någon vilja umgås med människor som de inte kan lita på?
  • Anonym (jag)
    Anonym (BB) skrev 2023-05-18 08:33:10 följande:

    Man kan ha känslor kvar för en person/deras familj även om man inte kan förbli trogen. Hon menade troligen inget illa.

    Jag bara lämnar de orden här.


    Är inte det som att säga... jag ville inte de som jag gjorde inbrott hos något illa, ville bara ha deras grejer....

    Oavsett om hon ville TS illa eller ej så nog fan var hon väldigt medveten om att det skulle bli konsekvensen av hennes otrohet men valde att göra det ändå... på vilket sätt menar du att det inte skulle vara detsamma att medvetet göra någon illa? 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Polarn) skrev 2023-05-19 00:00:45 följande:

    Gärna fler tankar och svar :)


    Ok....

    Varför lägger du ner så mycket tid och energi på att fundera över henne, vad hon kan tänkas tänka och känna?

    På vilket sätt hjälper det dig att försöka förstå vad hon tänker och känner?

    Vore det inte enklare att bara dumpa idioten, läka och gå vidare med ditt liv?
  • Ocdmänniska

    Du överreagerar tycker jag. Tror inte folk lägger större tänkte på vad dom gillar på Facebook. Hon var väl glad för konfirmationen bara, inget mer inget mindre. Din mamma får väl ta bort hon från Facebook om ni inte vill se av hon nått

  • Anonym (Maria)

    Ja att fastna så i det verkar vara en överreaktion från en person som vill radera henne ur sitt liv. Kanske vill personen trots allt inte släppa henne eftersom han bryr sig så mycket vad hon tänker, vad hon känner osv.

  • Ordinär Man
    Anonym (Polarn) skrev 2023-05-17 21:51:23 följande:
    Överreagerar jag?
    Hej där!
     
    Jag behöver mest skriva av mig och vill jätte gärna höra er åsikt.
     
    Jag kom på mitt ex med att vara otrogen för 5 månadesen.
    Jag mer eller mindre sparkade ut henne och hörde bara av mig om mina nycklar när hon flyttade ut. 
    Tog bort henne från alla sociala plattformar som vi hade varandra på, jag raderade henne från mitt liv.
    Iallafall, så i helgen som var så konfimerades min lillebror och mamma la upp bilder på facebook.
    Efter en stund så säger mamma att mitt ex har gillat inlägget och säger att det måste ju vara något fel på henne. 
     
    Och jag håller med!
     
    För jag tänker som så här (läs att DU är JAG)
     
    Om jag hade varit otrogen och blivit påkommen, relationen tog slut.
    Jag antar att mitt ex berättat för sin familj och vänner om vad jag har gjort och därför tog relationen slut.
    Hade min förra svärmor lagt upp bilder på facebook från en konfirmation/student så hade jag inte gillat inlägget, eftersom att jag hade skämts och känt skuld över vad jag gjort, så jag hade hållt mig borta.
     
     
    Defenitivt hade jag kunnat tänka: åh va roligt att hen tagit studenten/konfirmationen.
    -men jag hade liksom inte lämnat ett avtryck på facebook..
     
    Är det bara jag eller överreagerar jag bara?
     
    Ja, du överreagerar, och du är en fjant.
  • Anonym (jag)
    Ordinär Man skrev 2023-05-25 19:57:38 följande:
    Ja, du överreagerar, och du är en fjant.
    Kallar du din fru som du bedrar på löpande band för "en fjant" med?

    Den kommentaren säger allt om otrogna människor...
  • Roadking1963

    Du överreagerar!
    De  som är fri från synd kan kasta sin sten.

  • Anonym (Otrogen)

    Jag undrar fortfarande varför din mamma vill ha någon snokandes i ert liv, som sårat dig något oerhört?

  • Anonym (Marie)

    Ja ni överreagerar. 

    Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker. 

    Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft. 

    Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre. 

    De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var. 

  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Marie) skrev 2023-05-31 22:28:53 följande:

    Ja ni överreagerar. 

    Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker. 

    Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft. 

    Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre. 

    De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var. 


    Du har aldrig blivit bedragen va...?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Marie) skrev 2023-05-31 22:28:53 följande:

    Ja ni överreagerar. 

    Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker. 

    Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft. 

    Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre. 

    De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var. 


    Nej, jag tror faktiskt inte du förstår ett dugg Marie.... men det är ju enkelt att slänga ur sig tomma klyschor om att man förstår, det låter ju fint och får en att framstå som förstående och empatisk individ.

    Eftersom du uppenbarligen saknar all slags erfarenhet så kan vi väl ta ett övertydligt scenario och se om det klarnar för dig...

    Tänkt dig att du har en kompis, någon du känt länge, älskar och litar på med ditt liv. Rätt vad det är så får kompisen för sig ett ge dig en rak höger mitt i nyllet så du blir liggandes och inte nog med det, kompisen drar sen ner brallorna pissar dig i fejset oxå för att förnedra dig riktigt ordentligt. Du dumpar kompisen men kompisen kan för sitt liv inte förstå varför du är så sur och tycker ni bara ska dra ett streck över det hela och fortsätta vara kompisar som inget hänt.

    Hur skulle du själv reagera om du träffade på den kompisen på gatan? Skulle du springa fram till personen och säga "nä men heeeeeeej!!!!!!" och ha kramkalas eller skulle du bete dig precis sådär "jävla fånigt" som du anser att andra gör?

    Och vad skulle du själv tycka om nån naiv tyckare som själv aldrig varit med om att bli knockad och pissad i fejset av sin bästa kompis kläcker ur sig att du beter dig förjävla fånigt?
  • Anonym (Pisse-Nisse)
    Anonym (jag) skrev 2023-06-01 10:52:49 följande:
    Nej, jag tror faktiskt inte du förstår ett dugg Marie.... men det är ju enkelt att slänga ur sig tomma klyschor om att man förstår, det låter ju fint och får en att framstå som förstående och empatisk individ.

    Eftersom du uppenbarligen saknar all slags erfarenhet så kan vi väl ta ett övertydligt scenario och se om det klarnar för dig...

    Tänkt dig att du har en kompis, någon du känt länge, älskar och litar på med ditt liv. Rätt vad det är så får kompisen för sig ett ge dig en rak höger mitt i nyllet så du blir liggandes och inte nog med det, kompisen drar sen ner brallorna pissar dig i fejset oxå för att förnedra dig riktigt ordentligt. Du dumpar kompisen men kompisen kan för sitt liv inte förstå varför du är så sur och tycker ni bara ska dra ett streck över det hela och fortsätta vara kompisar som inget hänt.

    Hur skulle du själv reagera om du träffade på den kompisen på gatan? Skulle du springa fram till personen och säga "nä men heeeeeeej!!!!!!" och ha kramkalas eller skulle du bete dig precis sådär "jävla fånigt" som du anser att andra gör?

    Och vad skulle du själv tycka om nån naiv tyckare som själv aldrig varit med om att bli knockad och pissad i fejset av sin bästa kompis kläcker ur sig att du beter dig förjävla fånigt?
    Du gillar urin så mycket har vi förstått Cool
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pisse-Nisse)
    Anonym (jag) skrev 2023-06-01 12:50:28 följande:
    Och du är smått förståndshandikappad har vi förstått om det enda du lyckades snappa upp av hela den texten var "urin"
    Nu gick det lite för snabbt för dig igen va? 
  • molly50
    Anonym (Marie) skrev 2023-05-31 22:28:53 följande:

    Ja ni överreagerar. 

    Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker. 

    Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft. 

    Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre. 

    De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var. 


    Hur man beter sig mot sitt ex beror väl också på av vilken orsak det har tagit slut.
    TS ex var otrogen och det var bara 5 månader sedan.
    Och det behövs nog lite längre tid än så för att komma över ett sådant svek.
    Har man kunnat skiljas som vänner så är det ju en annan sak. 
Svar på tråden Överreagerar jag?