• FrökenCarlsson

    Hjälp med diagnos - idrottsskada

    Ok, jag behöver hjälp! 


    Jag springer mkt, har till och från problem med benhinnorna. Har varit och provat ut skor, har inlägg osv men det kommer ibland i alla fall o då är det vila som gäller. 


    I alla fall, nu hade jag problem för ett par månader sen, jag gick på ett löp-program för att springa en halvmara och jag gick ut för hårt. Tog det lite lugnare. Sprang sen halvmaran. Efter ca 14 km kom smärta i skenbenet, även om det inte riktigt kändes som ?vanligt? med min benhinna så tog jag för givet att det var den som spökade o fortsatte. 


    Blev värre o värre o de sista fyra km haltade/gick jag in i mål. Under natten blev det ännu värre, och sen dess kan jag inte stödja på foten. Så fort jag sätter ner foten i marken känns det som att en kniv skär upp hela skenbenet. 
    Foten svullnar ibland men annars syns inget. Jag kan inte öht stödja NÅGONTING på foten, pga smärta. O då är jag inte speciellt smärtkänslig. 


    Varit hos läkare två gånger: dagen efter då de ville utesluta blodpropp, det var det inte. Läkaren då trodde inflammation i en sena, och att det borde släppa efter någon dag. En vecka senare, ingen skillnad så läkaren idag igen. Röntgandes och fraktur uteslöts, ingen annan diagnos ställdes. 


    Vet inte mer vad jag ska söka hjälp, verka inte få någon. Har så ont, och blir så frustrerad när jag inte vet. Någon som har en kvalificerad gissning? 

  • Svar på tråden Hjälp med diagnos - idrottsskada
  • FrökenCarlsson
    LittleSunshine84 skrev 2023-05-20 01:15:14 följande:

    Hur känns smärtan? Som växtvärk? 


    Inte alls!
    Känner ingenting när jag är still, men så fort jag försöker stödja på foten är det en skärande smärta från foten som strålar upp framsidan av underbenet!
Svar på tråden Hjälp med diagnos - idrottsskada