Vill byta stad 1timme bort men fadern vägrar
Hej!
Jag är i en lite svår situation just nu jag har sen 1,5 år tillbaka träffat en kvinna med en underbar dotter.
Vi trivs jättebra tillsammans och har bestämt oss att flytta ihop hos mig 1 timme ifrån fadern och annan kommun, fadern är väldigt frånvarande och umgås endast med dottern när det passar honom ca en helg i månaden. Han jobbar även på annan ort och menar med det att han inte har tid eller möjlighet att gå på utvecklingssamtal eller ta dottern till BVC för kontroller och hämtar henne möjligtvis från förskolan på fredagen den helgen han skall umgås med henne.
Nu till problemet, han tillåter inte dottern att byta boende till mig för han säger att dom aldrig kommer hinna med att ses i det fallet.
Min flickvän är att tillägga utländsk och har svårt med språket och på så vis får problem när hon ska fråga om hjälp därför gör jag det här i stället och undrar hur vi ska gå vidare med detta, och det är absolut ingen skitkastning och hon behåller gärna delad vårdnad. Bara det att hon vill flytta till mig med dottern, var skall vi vända oss.
mvh en kille som bara vill få ett fint liv med sin nya flickvän.