• plopzit

    Mina bästa vänner har gjort slut - hur respekterar jag bådas sorg på bästa sätt?

    Två nära vänner till mig som varit tillsamas i över 4 år har gjort slut. Vi har alla varit super nära. De är väldigt ledsna och jag vill vara där för båda men hur gör jag detta utan att välja sida eller hamna mellan dom? Någon som har gått igenom likande och har tips? 

  • Svar på tråden Mina bästa vänner har gjort slut - hur respekterar jag bådas sorg på bästa sätt?
  • Anonym (xxx)
    plopzit skrev 2023-05-25 11:15:29 följande:
    Mina bästa vänner har gjort slut - hur respekterar jag bådas sorg på bästa sätt?

    Två nära vänner till mig som varit tillsamas i över 4 år har gjort slut. Vi har alla varit super nära. De är väldigt ledsna och jag vill vara där för båda men hur gör jag detta utan att välja sida eller hamna mellan dom? Någon som har gått igenom likande och har tips? 


    Genom att finnas där, lyssna och trösta, kanske hjälpa till med något praktiskt. Men välj inte sida, ta inte parti för någon och snacka inte skit om den andre. Om någon av dom eller båda vill diskutera den andre med dig så håll dig neutral. Påpeka gärna också för dom att du kommer att hålla dig neutral och inte välja sida. 
Svar på tråden Mina bästa vänner har gjort slut - hur respekterar jag bådas sorg på bästa sätt?