Fler som har BF i slutet av maj eller i början av juni?
Några som vill följas åt och ventilera alltifrån förlossningstecken till graviditetskrämpor eller bara prata om hur olidligt jobbigt det är att vänta på sin bebis?
Jag har BF 30 maj.
Några som vill följas åt och ventilera alltifrån förlossningstecken till graviditetskrämpor eller bara prata om hur olidligt jobbigt det är att vänta på sin bebis?
Jag har BF 30 maj.
Hur går det för dig, Ummiii? Visst hade du också BF nästa vecka precis som jag? Så gott att det gick bra med vändningen. Jag har också tyckt att det låter läskigt, men såg en filmad vändning på instagram och det såg helt lugnt och kontrollerad ut så det lugnade mig massa. Sen har det inte varit aktuellt för hon har legat med huvudet ner väldigt länge.
Ang tips på förlossningsberättelser så har jag lyssnat på några avsnitt av förlossningspodden som ligger ute på Spotify. Det har varit trevligt tycker jag.
Igår natt hade jag några kraftigare förvärkar och sedan satt det i med molvärk och stickningar i underlivet under dagen. Tänkte att nu äntligen är det något på gång, men sen lugnade det ner sig under kvällen. Nu i natt har det varit lugnare igen.
Men så när jag klev upp så kändes magen helt annorlunda än förut. Min bebis har legat fixerad med huvudet ner, ryggen mot vänster sida och sparkat mot höger sida/revben många veckor nu. Det har ju liksom känts ganska tomt på höger sida av magen. Nu känns det som att hon har vridit sig så att rumpan pekar rakt utåt/framåt. Rörelserna känns också helt annorlunda i magen och magen i sig känns mycket mer symmetrisk. Jätteknepig känsla när man vant sig vid att det är på ett visst sätt.
Jag pendlar mellan att hoppfullt tänka att det kanske är något på gång till att tro att hon aldrig tänker komma ut.
Ja precis Rewner. Jag har BF 15/6.
Jag känner igen stickningarna nedåt men känner inte så mycket annars. Räknar med att passera BF med god marginal. Vill dock helst inte bli igångsatt, önskar så gärna att det kommer igång av sig själv. Så jag kämpar på och försöker ha tålamod just nu. Dricker hallonbladste och äter ananas förebyggande. Får se i efterhand om det ev bidrog med någon skillnad.
Den där känslan att det aldrig kommer en bebis är så skum, man vet ju logiskt att det inte är så, men ändå känner man så ibland.
Just nu är jag genomförkyld mitt i allt så jag dröjer gärna med förlossningen ett par dagar om jag får välja, även om magen börjar ge mig smått klaustrofobiska känslor.
Tack för tipset på podden förresten. Ska kolla upp det.
Hoppas det sätter igång för dig idag :)
Hoppas att du snart kryar på dig!
Jag är också beredd på att jag som förstföderska kommer att passera BF. Och det är egentligen helt ok (försöker jag iaf intala mig) om man bara visste att man kommer att slippa igångsättning.
Nu har jag fått en sk teckenblödning. Lite sammandragningar, inte direkt ont. Nu hoppas vi att det snart sätter igång. :)
Åh, så roligt att höra, Illusion! Stort grattis till underverket!
BF för mig idag, men här har varit väldigt lugnt de senaste dagarna så infon har nog inte riktigt gått fram till hon där inne.
Jag var hos barnmorskan idag och hon kände på livmodertappen och försökte göra en hinnsvepning, men tappen är fortfarande bakåtlutad så hon nådde bara att putta lite på huvudet. Den var iaf mjuk och lite förkortad så lite på rätt väg är det iaf. Nu får vi hoppas att det kan sätta fart av att hon varit där och retat lite iaf.
BF för mig idag, men här har varit väldigt lugnt de senaste dagarna så infon har nog inte riktigt gått fram till hon där inne.
Jag var hos barnmorskan idag och hon kände på livmodertappen och försökte göra en hinnsvepning, men tappen är fortfarande bakåtlutad så hon nådde bara att putta lite på huvudet. Den var iaf mjuk och lite förkortad så lite på rätt väg är det iaf. Nu får vi hoppas att det kan sätta fart av att hon varit där och retat lite iaf.
Hur går det Rewner? Jag har haft molvärk sedan i söndags. Nu rejäla förvärkar som gör ondare än vanlig mensvärk och trycker nedåt där det gör ont. Har haft en var 20-60:e minut sedan i torsdags morse, tätare på nätterna. Är så frustrerad ikväll så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Hur går det Rewner? Jag har haft molvärk sedan i söndags. Nu rejäla förvärkar som gör ondare än vanlig mensvärk och trycker nedåt där det gör ont. Har haft en var 20-60:e minut sedan i torsdags morse, tätare på nätterna. Är så frustrerad ikväll så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Hej Rewner! Hoppas det går bra för dig! Jag fick min lille igår eftermiddag. Lång latinska, tilltagande värkar igår morse. När jag väl var inne och hade öppnat mig till 5 cm så tog det 25 min så var han ute. Hoppas att du också hunnit få din nu, och om inte så hopps jag du slipper vänta så länge till. Vet hur tufft det är. Jag har alltid gått över minst en vecka, denna gång gick jag två dagar över och det är rekord för mig. Hade nog fått vänta längre om inte mitt vatten hade gått igår då jag hade så svaga och oregelbundna värkar först.
Önskar dig varmt lycka till!
Lång latensfas menar jag :)
Åh så roligt att höra! Stort grattis!
Här har det inte hänt något än mer än att jag tränar mitt tålamod.
All pepp till dig! Det är väldigt tålamodsprövande att vänta med stora magen och förvärkar på det. Heja dig! Hoppas det kommer igång snart.
Tack! Jag fick tillbaka lite mer ro-känsla i kroppen igår så nu tror jag att jag ska palla några dagar till.
Hur kändes det att det gick så fort på slutet efter en lång latensfas? Kände du att du hängde med rent mentalt?
Ok. Skönt! Hoppas du fortsatt är vid gott mod tills det är dags. Tycker det är jobbigt både när folk hör av sig och frågar hur det går hela tiden, men lika jobbigt när ingen hör av sig.. inte kan man ringa någon heller för då tror alla att det är på gång. Så det är speciellt att passera BF. Fördelen är att man välkomnar smärtan mycket mer än de som blir överrumplade innan BF. Så det är ju en fördel. Det gör en så peppad att föda.
Jag har haft sådana förlossningar med alla utom första som tog lång tid i aktiv fas. Sista öppningsfasen har gått väldigt snabbt för mig med de övriga fyra. Det har mer gjort min make nervös, för jag skulle inte ha något emot att föda hemma exempelvis. Så vi åkte in ganska tidigt i förloppet mest för att mitt vatten gick och han låg rörlig sist vi hade kollat. När vi kom in hade han dock sjunkit ned och allt såg bra ut så vi fick stanna för att jag var öppen 3 cm, men det var inte direkt regelbundet eller starkt då. Men pga hur snabbt det har gått för mig när värkarna väl blir regelbundna och starka så fick jag stanna. Mina värkar är extremt mycket tryck i på slutet, de är väldigt smärtsamma pga det och täta, men pga hur snabbt det går så står man ut. Jag har varit nöjd med alla mina förlossningar och resultatet av dem såklart. Hoppas du också kommer bli det. Tro på dig själv och din förmåga är mitt bästa tips. Kvinnokroppen är en fantastisk skapelse!
Härligt att höra att du har så positiva upplevelser av dina förlossningar! Sånt peppar att höra.
I onsdags, vecka 42+0, kom vår dotter till slut ut. Det blev igångsättning, som påbörjades måndag morgon, så blev tyvärr inte alls den förlossningsupplevelse som jag hoppats på, men allt gick ju bra till slut och det lilla resultatet är ju helt fantastisk så det kommer jag nog kunna lägga bakom mig så småningom. Hoppas allt fortsatt att går fint med era små.