• Bisexärbäst

Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?

Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.

• Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?
  • Ocdmänniska

Du blanda inte in oss andra bisexuella i det här, du vill inte ha en partner helt enkelt utan vill leva fritt med att ha sex men vem du vill. Har inget med bisexualitet att göra!. Jag vill inte ha andra utan bara min fästman. 

• Meddelande borttaget
  • Sugetpar

Jag är bisexuell men inte min sambo. men jag träffar kvinnor och njuter med dom själv och tillsammans med sambon.
    // Lena 

• Anonym (Micke)
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:06:04 följande:

Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.

Mitt exx var bisexuell och hon fick gärna ha sex med tjejer under förutsättning att
    även jag fick vara med och leka. Men helt oproblematiskt var det inte.

• Anonym (Kaffedraken)

Vet faktiskt inte. Jag tror att om jag träffar rätt kvinna så skulle jag vara nöjd med att hon och jag ligger. Jag skulle nog tycka det var sexigt om hon är bisexuell, och kanske t o m skulle tycka det var ok om hon träffar kvinnor ibland Flört

• Anonym (Kräks på slampor)

För att jag inte gillar eller ens skulle respektera en lösaktig partner.

• Anonym (Bikvinna)

Alla män som jag har varit tillsammans med har älskat att jag är bisexuell, dom tycker att det är väldigt sexigt och jag fick gärna ligga med andra kvinnor men inte med andra män. 

• Anonym (Nej tack)

Varför skulle jag som monogam heterokvinna acceptera en promiskuös bisexuell partner som vill pippa runt och bete sig som en billig slampa? Glöm det.

Ska ni skvätta runt och bjuda ut er till höger och vänster så förtjänar ni inte en återhållsam partner. Förbli singlar istället.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Kräks på slampor) skrev 2024-05-02 20:59:56 följande:

För att jag inte gillar eller ens skulle respektera en lösaktig partner.

Bisexualitet har inget med lösaktighet att göra. Är man monogam så är man med en i taget, inget annat.

Sen det här trekants-snacket, det är bara äckligt. Har inte heller något med bisexualitet att göra.
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-13 18:49:47 följande:
    Bisexualitet har inget med lösaktighet att göra. Är man monogam så är man med en i taget, inget annat.

Sen det här trekants-snacket, det är bara äckligt. Har inte heller något med bisexualitet att göra.
    Fast nu syftade trådstartaren på bisexuella med behov av ett utsvävande sexualliv.

Jag vill inte dejta bisexuella män oavsett om de är slampiga eller inte. Jag är straight och föredrar en straight partner. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kräks på slampor) skrev 2024-09-13 21:42:32 följande:
    Fast nu syftade trådstartaren på bisexuella med behov av ett utsvävande sexualliv.

Jag vill inte dejta bisexuella män oavsett om de är slampiga eller inte. Jag är straight och föredrar en straight partner. 
    Jo ts gjorde det, men det kan sammanblandas hos dom som inte förstår. Den här porrvinkeln på bisexualitet, den förstör mkt. Man ser det på tinder med alla par som söker efter ett sexredskap i form av en bisexuell kvinna. Vet en uppsjö med folk som slutat med just tinder pga av dom här paren.
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Mia) skrev 2024-09-14 08:54:17 följande:
    Jo ts gjorde det, men det kan sammanblandas hos dom som inte förstår. Den här porrvinkeln på bisexualitet, den förstör mkt. Man ser det på tinder med alla par som söker efter ett sexredskap i form av en bisexuell kvinna. Vet en uppsjö med folk som slutat med just tinder pga av dom här paren.

Ok. Alla har sin egen uppfattning. Min personliga tro är att bisexuella män är allmänt mer lösaktiga än heteromän. Just för att män vanligen kan tänka sig att ha sex med vilken kvinna som helst typ. Tänk då att det blir dubbelt upp så många när han även gillar män. 

För att inte tala om hur lätt det är för en bisexuell man att vara otrogen. Bara att gå in på Grindr eller närmaste gayklubb så fort det börjar knaka i fogarna med deras egna relationer. Litar inte ett dugg på bikillar. Skulle aldrig dejta dem. 

• Henkankpg

Det är inte så svårt
    Skönt o bli påsatt för en kille också 

Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:06:04 följande:

• StofyStuffer

Om du är en lycklig singel, varför lägger du dig i saker som inte ens angår dig ? Tryck inte upp vad du tycker i folks ansikte och skaffa dig en hobby ; )

Mvh En glad singel

• Anonym (Larry)

Med åldern har jag blivit allt mer "binyfiken". Jag har ännu inte haft någon homorelation eller ens hållit i en annan mans kuk. Men jag fantiserar om det, själv och anonymt i chattar. Jag har viskat sånt i min frus öra och pratat med henne om det. Hon tror inte att jag är bisexuell på allvar, och att det är okej att fantisera om olika saker. 

• Anonym (tore)

Min fru gillar även att ha sex med tjejer (men skulle aldrig ha ett förhållande med en tjej) så för mig går hon ha det när hon vill, (och haft några ggr) men föredrar att leva ut den biten tillsammans med mig.

Meni här är det milsvid skillnad på.män och kvinnor. 

De flesta män tycker bara det är sexigt med tjejer som har sex med varandra, medans det är tvärtom bland kvinnor gällande män som har sex med varandra.

Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?