• bubba624

    Han har haft daglig kontakt med en annan tjej…

    Kanske jag överreagerar men ni får säga om jag är grinig eller inte? 

    Såhär, jag och min sambo sen 6 månader tillbaka har en ?tjejkompis? eller bekant som jag har känt i snart 15 år och dom kanske har känt varandra i 3 år. 
    Men jag och många andra har tagit avstånd från henne för flera år sedan för att hon är elak, inte genuin överhuvudtaget.

    Grejen är den att jag har sagt till min sambo vad jag tycker och tänker om henne och han har nästintill hållt med mig.

    Sen är jag ute på en fest i helgen och då berättat hon högt och tydligt om hur bra min sambo är, världens bästavän mer eller mindre för att han ställer upp för henne och pratat dagligen med honom nu när hon har det tungt.
    Och när jag fick höra det, jag blev så paff?

    Han har inte nämnt nånting om att dom har haft den typen av kontakt varje dag i flera månader! Och grejen är fine bara om han hade kunnat berättat själv så hade jag förstått, och han hade absolut inte behövt berättat vad dom pratar om utan bara nämna ? hon har det tungt och ingen annan att prata med? då hade jag haft förståelse, men nu tappa jag lite tilliten och respekten när han först håller med om att hon är på ett visst sätt sen är han mer närvarande för henne än för mig. 

    Vad tycker ni? överreagerar jag? bör jag ta upp det här med honom att jag kanske inte tycker att det är så snyggt skött? 

    Om någon kille eller vän hör av sig så säger jag det direkt till honom för att jag känner att jag inte vill hymla om vilka jag har kontakt med eller vem som har hört av sig.

  • Svar på tråden Han har haft daglig kontakt med en annan tjej…
  • Ylva34

    Klart han skulle ha sagt något. Jag hade begärt att se vad som skrivits mellan dem. Ställer han till en scen då och vägrar visa dig så vet du att det är något skumt. Han ska inte gå undan med mobilen för det ger honom chans att radera. Då vet du också om i fall hon överdriver i sin kontakt med honom. Hon kanske vill att du ska få en sådan här olustig reaktion. 


    Sedan tycker jag att är man överens om en person och man inte vill ha den allt för nära i våra liv eller inte alls så känns det otryggt om den andre sedan agerar helt annorlunda, som om han vore hennes bäste vän och du vet ingenting om detta. 

    Han sabbar din tillit för honom, tillit till er relation genom vad han gjort. 

    Jag har också haft min tillit sabbad och det nötte och blev kris av det och terapi. De som sviker ens tillit kan tro att de bara gör det i ett område men det sprider sig och man får en annan bild av relationen och man kan själv då göra precis likadant. Det är en väg ut ur relationen, vad som en gång var. Närhet, Tillit är grundpelarna för en lycklig relation. 

    Du överreagerar inte!

  • Agda90

    Nej, du överreagerar verkligen inte!
    Om det hon säger är sant (att de har så bra kontakt och ofta) så ljög han för dig och det skapar problem med tilliten. 

Svar på tråden Han har haft daglig kontakt med en annan tjej…