Förbannad på dietist
Hej,
Jag vill egentligen bara skriva av mig. Jag är vrålförbannad på dietisten som jag fick träffa, och jag vet inte om jag är hormonförbannad, eller bara vanligt förbannad.
Som bakgrund har jag diabetes typ 1, vilket innebär att jag måste vara jävligt restriktiv med vad jag äter och hur mitt blodsocker är speciellt nu under graviditeten för att undvika missfall och missbildningar på hjärtat.
Jag fick därför träffa en dietist för att uppdatera mig på kolhydratsräkning etc.
Med detta sagt, så har jag gått upp väldigt mycket i vikt sedan jag blev gravid. Jag är bara i vecka 13 nu, men har gått upp mellan 5-7kg.
En del av det kan jag absolut gått upp innan, men av mina kläder att döma å var det snarare 2-3 av dem snarare än alla 7.
Jag har också en tidigare histioria av ätstörningar, så jag har kanske lite väl mycket koll på in vikt annars också, men har försökt att släppa kontrollen lite.
Nu såg jag att dietisten har skrivit i min jourlan att jag gått upp 8kg innan graviditet, och misstror vårdens app för kolhyradsräkning framför "min egen" my fitness pal, och att hon "gick igenom funktioner i vårdappen för att säkerställa att jag använde den.
Jag sa alltså i vårt möte att jag reggar allt jag äter i myfitnesspal, och att ibland om inte livsmedlet finns i vårdappen, så använder jag my fitnesspal för att scanna istället.
1. Jag är förbannad för att hon inte skrivit det jag sa, utan vad jag tolkar som hennes tolkning av vad jag sa.
2. Jag blir ännu mer förbannad över hennes notis om min vikt, eftersom jag har haft problem med att jag gått upp och ska gå upp i vikt, och nu märker jag hur jag börjar glida lite åt fel håll gällande maten, för att jag tolkar det som att hon säger att jag har blivit tjock(även om jag vet att det inte stämmer. Jag är normalviktig trots viktuppgång.)
Vet inte vad jag vill med att skriva här. Vill bara skriva av mig för att jag är vrålförbannad just nu.
Någon som varit med om liknande?