Tecum skrev 2023-06-08 08:45:23 följande:
Okej, då har alltså könet betydelse, du ger mig rätt och det tackar jag för.
Har aldrig hävdat att könet skulle ha betydelse i något av mina svar. Kommer aldrig att ha någon betydelse heller.
Men om du vill fortsätta att hävda det, så anser jag att du citera, med inläggsnummer, där jag påstått det i
klartext. att det har betydelse.Upp till bevis.
Syftet med mitt skämt var, tro det eller ej, att lugna TS och få henne att inte se det hela som en jätteallvarlig grej. Dottern mår inte dåligt och det är inte akut - än. Men TS måste hålla situationen under uppsikt, om drickande eskalerar måste hon agera.
Om du vill läsa om när föräldrars supande verkligen går ut över barnen rekommenderar jag Mig älskar ingen av Åsa Linderborg och Svinalängorna av Susanna Alakoski. Sanna historier.
Så du anser att löjliga köns pajkastarskämt på TS bekostnad skall lugna ned henne? Hur tänker du där?
Så du kan inte lugna ned en person, utan att använda dig av smaklösa köns pajkastarskämt?
TS skriver ju i sin trådstart att han går på uteservering varje dag för att dricka öl.
Sedan så framgår det inte någonstans i TS trådstart och/eller i TS övriga inlägg om antalet öl pappan dricker när han är på uteserveringen. Så det är bara dumt att spekulera så som du gör här.
Den feministiska kopplingen var onödig men det var en reaktion på ditt i mitt tycke onödigt skarpa första inlägg. Jag är inte mer än människa jag heller.
Nej självklart är du inte mer än en människa.
Precis som att jag själv inte är mer än en människa. Så nu har vi avklarat detta.
Jag regerade också på ditt smaklösa köns pajkastarskämt. Som faktiskt var direkt onödig att komma med i sammanhanget, och helt malplacerad oi sammanhanget med.
Tycker även nu så var det rätt omoget att komma med det skämtet, med hänvisning av vad TrådStarten handlade om. Det står jag för att jag tycker.
En aspekt som ingen tagit upp här och som jag tycker kan vara ett skäl att avstå alkohol åtminstone när man är ensam med barn är att det kan hända något så man snabbt måste köra till t ex sjukhus, vilket inte går när man druckit. Jag förstår att de flesta här är stadsbor och då finns hela andra möjligheter med taxi, ambulans och kanske vänner nära. Så det har ingen direkt koppling till TS´ fråga. Men bor man på landet och det är miltals till liknande service är det absolut något att tänka på. Vi delade t ex aldrig en flaska vin på lördagskvällen så länge barnen bodde hemma. Någon skulle alltid vara nykter.
Här håller jag med dig. Att en förälder bör ju vara nykter om man bor så som du beskriver. Där är det ju jäkligt viktigt.
Fast det kan ju ändå vara värt för föräldrar som bor i stan att tänka på också, då det är alltid vettigt att vara spik nykter på sjukan om barnet måste in där. Med tanke på att sjukhusen i dag har orosanmälan plikt.
Para ett tips så.