• Anonym (MZ)

Kaos

Under ett års tid har min sambos ex försökt sära på mig och min sambo. Hon hade kontaktat soc för att hon anser att det är våld i hemmet. hon har fått för sig det, dom var på möte, och soc tog beslutet att inte inleda en utredning. Men hon anser att hon känner sig orolig ändå. Nu vågar min sambo knappt ta hit barnen för att hon kan stå här utanför vårt hem och skrika. han vill inte det, men det innebär att barnen kan inte vara hemma för att skydda dom från kaoset. 

kan tillägga att hon har varit hos oss i vintras och skrek. då fick jag ringa till mina svärföräldrar för att hjälpa mig. Låste dörrarna, knäppte på tven för att dom inte skulle höra något. 

hur ska man göra? 

detta skriver min sambo:

Så jäkla svårt å veta hur man Ska agera. Ändra å ändra, jag har velat i allt å du har sagt gör såhär det är bäst, fattar deras men samtidigt vad är bäst? Att nån står på gården å skämmer ut oss alla. Vet inte.

Från ingenstans? 

Hon har sagt att hon inte kommer ge sig oavsett.

• Svar på tråden Kaos
  • Anonym

Man flyttar inte ihop så länge det råder ett sådant kaos
    Man väntar till den nya situationen stabiliserats.
    För barnens skull
    Ni går väldigt fort fram

• Anonym

I en nystartad tråd skriver du om otrohet.
    Det viktiga nu är att din sambo får hem sina barn och kan skapa lugn och trygghet med en fungerande vardag.
    Ni får bli särbo och bo ihop de veckor han inte har barnen.
    Han måste prioritera barnens trygghet just nu. 
    Ni får backa bandet lite. Börja om från början. Har ni en bra relation så håller den det.

• Anonym (MZ)

men det står inte hur länge vi har bott ihop. frågan är mer hur man ska handskas i denna sits som det ser ut

• Anonym
    Anonym (MZ) skrev 2023-06-08 20:47:57 följande:

men det står inte hur länge vi har bott ihop. frågan är mer hur man ska handskas i denna sits som det ser ut

Ni får bli särbo och bo ihop de veckor han har barnen.
    Han måste få en fungerande vardag där han kan samarbeta bra med barnens mor och barnen få lugn och ro
  • Anonym (MZ)
    Anonym skrev 2023-06-08 20:46:57 följande:

I en nystartad tråd skriver du om otrohet.
    Det viktiga nu är att din sambo får hem sina barn och kan skapa lugn och trygghet med en fungerande vardag.
    Ni får bli särbo och bo ihop de veckor han inte har barnen.
    Han måste prioritera barnens trygghet just nu. 
    Ni får backa bandet lite. Börja om från början. Har ni en bra relation så håller den det.

jag vet, jag hittade inte min tråd och skapade en ny. och skrev mer i den andra. vi har haft en lugn och funderande vardag. men det är inte långsiktigt att dom ska bo hos hans föräldrar. dom vill komma hem, frågar efter sina bonus syskon, mig,  när dom får komma hem osv.
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-06-08 20:51:29 följande:
    Han måste få en fungerande vardag där han kan samarbeta bra med barnens mor och barnen få lugn och ro
    Ni får bo ihop de veckor han inte har barnen, skulle det stå
  • Anonym (MZ)
    Anonym skrev 2023-06-08 20:51:29 följande:
    hon vill inget annat att bli av med mig. det var hon tydlig med från början. därav kontaktade hon mina äldsta barns pappas sambo. för att få information om mig, sedan springer hon ut på fotbollsplanen när min sambo har match. sedan försökte min sambo samarbeta med henne, åkte dit för att planera. det slutade med att hon började attackera han, spotta på han osv. det är ALDRIG okej med våld
  • Anonym (L)
    Anonym skrev 2023-06-08 20:35:02 följande:

Man flyttar inte ihop så länge det råder ett sådant kaos
    Man väntar till den nya situationen stabiliserats.
    För barnens skull
    Ni går väldigt fort fram

Dom bor redan ihop och ts har inte nämnt hur länge dom bott ihop. 
  • Anonym (L)

Anmäl exet för förtal och ring polisen nästa gång hon står och skriker utanför. Hon verkar inte helt frisk

Svar på tråden Kaos