• Stjärnskottet

    Familjeliv vs Flashback

    Jag tycker båda sajterna lider av exakt samma problem, och det är maktmissbrukande moderatorer. Det är VÄLDIGT mycket personlig tolkning. T ex på Familjeliv så tenderar väldigt mycket att tolkas som "kränkande" eller "trollande", trots att det inte var syftet.

    På Flashback tenderar VÄLDIGT mycket att tolkas som "trams" eller "off topic" så fort en moderator personligen inte gillar tråden.

    Flashback har dock en enorm fördel då man faktiskt kan kontakta moderatorerna om diskutera med dem, medan på Familjeliv så är alla moderatorer anonyma och det är omöjligt att ifrågasätta deras beslut. På Flashback kan man dessutom ta ärendet till ett särskilt delforum om en enskild moderator beter sig svinaktigt.

    Plus för Familjeliv är att det finns färre degenerates här. Flashback är känt som Sveriges kloak, och det finns otroligt många vidriga människor där. Man kan inte heller vara anonym på Flashback, så alla vet hela tiden vem som skriver vad.

    Både FL och FB var större innan sociala medier kom, men FL och FB är väl Sveriges två största forum idag. FL är dominerat av kvinnor och FB är dominerat av män.

    Vilket forum gillar ni bäst?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Familjeliv vs Flashback
  • Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 11:25:03 följande:
    Jag är inte man, men jag är inte feminist heller. Moderatorerna här har en egendomlig syn på moral. Folk kan prata kissex, men publicerar du en bild på en halvnaken kropp är det helt plötsligt kränkande.
    Jag å min sida undrar om det är samma kvinnor som i tråd efter annan uttrycker sin bitterhet mot män som postar bilder i trådar med "Intima bilder". Det visar ju i så fall på vilka dubbelnaturer de är.

  • Anonym (Veteran)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 11:25:03 följande:
    Jag är inte man, men jag är inte feminist heller. Moderatorerna här har en egendomlig syn på moral. Folk kan prata kissex, men publicerar du en bild på en halvnaken kropp är det helt plötsligt kränkande.
    DET SOM ANMÄLS ÄR DET SOM BEDÖMS.

    D.v.s. om en person får spel och anmäler bara en annan persons inlägg, så bedöms endast dessa. Det är ytterligt sällan som modd läser hela trådar, de tar de ärenden /inlägg som de får in som har blivit anmälda.

    Så då måste alla som sitter här och lipar i så fall själva anmäla de inläggen som ni tycker var emot reglerna, så att moddarna ser dem.

    Är detta verkligen så svårt att ta in? Jag har skrivit det i såna här trådar i 20 år nu men folk verkar fantamig bara bli dummare och dummare...
  • Anonym (te5te)
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 13:04:44 följande:
    Du får vara mer beskrivande. Vad är det som gör att du ser mig som en "patetisk liten pojke". Glad att bli kallad pojke dock.
    Du är en incel.

    Samt ännu mer patetiskt att som vuxen man blir glad över att bli kallad för pojke. 
    Visar bara på hur omogen du är. 
  • Anonym (Seriöst)

    Som någon innan skrev så är det som att jämföra Åmål med NYC. Flashback har enormt många kategorier och underkategorier så att säga att flashback är si och flashback är så är svårt i mitt tycke, då det är så stort att man inte kan säga att hela forumet beter sig på ett sätt. 

    Jag tycker rent generellt att Flashback har bättre och snabbare moderering. Här på Familjeliv så får trams och OT-inlägg härja fritt och många trådar slutar oftast i OT-bråk mellan två eller flera användare. TS flyr fältet då tråden oftast mynnar ut till något helt annat än det TS tes och/eller frågeställning. 

    Jag ser helt enkelt Flashback som ett seriösare forum. Aldrig att det skulle få tillkomma 5 trådar om dagen där TS frågar vad hennes graviditetstest visar eller trådar där 90% är OT. Familjeliv känns helt enkelt mer lättsamt och mindre seriöst enligt mitt tycke. 

  • Stjärnskottet
    Anonym (Seriöst) skrev 2023-06-11 15:27:44 följande:

    Som någon innan skrev så är det som att jämföra Åmål med NYC. Flashback har enormt många kategorier och underkategorier så att säga att flashback är si och flashback är så är svårt i mitt tycke, då det är så stort att man inte kan säga att hela forumet beter sig på ett sätt. 

    Jag tycker rent generellt att Flashback har bättre och snabbare moderering. Här på Familjeliv så får trams och OT-inlägg härja fritt och många trådar slutar oftast i OT-bråk mellan två eller flera användare. TS flyr fältet då tråden oftast mynnar ut till något helt annat än det TS tes och/eller frågeställning. 

    Jag ser helt enkelt Flashback som ett seriösare forum. Aldrig att det skulle få tillkomma 5 trådar om dagen där TS frågar vad hennes graviditetstest visar eller trådar där 90% är OT. Familjeliv känns helt enkelt mer lättsamt och mindre seriöst enligt mitt tycke. 


    Flashbacks moderatorer älskar dock att ta bort trådar de själva inte gillar med hänvisning till OT eller trams.
  • Anonym (Många_år)
    Anonym (te5te) skrev 2023-06-11 14:55:55 följande:
    Du är en incel.

    Samt ännu mer patetiskt att som vuxen man blir glad över att bli kallad för pojke. 
    Visar bara på hur omogen du är. 
    Här haglar minsann skällsorden, vilket bara bekräftar vad jag skev. Ser du inte det själv?

  • Anonym (Många_år)
    Stjärnskottet skrev 2023-06-11 15:29:54 följande:
    Flashbacks moderatorer älskar dock att ta bort trådar de själva inte gillar med hänvisning till OT eller trams.
    Sant. Ibland får man inte ens en förklaring till varför tråden papperskorgades. De menar att inläggen ska vara av "kvalitet framför kvantitet", och de är ganska skitnödiga när det gäller vad som för dem klassas som OT och trams. På FL kan trådar spåra ur och bli hur Off-topic som helst utan åtgärd.

  • RaYzLeR

    Man kan visst vara anonym på Flashback! Ingen behöver veta vem man är. Man får dessutom skapa flera konton om man vill diskutera känsliga saker.

  • Anonym (Oense)
    Anonym (Abc) skrev 2023-06-11 10:59:31 följande:

    En annan sak; familjeliv har kraftig vänstervridning medan flashback har kraftig högervridning. 


    Delar inte den uppfattningen utan menar att båda har högerdominans i inläggen. 
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Oense) skrev 2023-06-11 17:31:10 följande:
    Delar inte den uppfattningen utan menar att båda har högerdominans i inläggen. 
    Då säger mina fördomar att du själv är vänster, korrekt?
  • Anonym (Många_år)
    Anonym (Oense) skrev 2023-06-11 17:31:10 följande:
    Delar inte den uppfattningen utan menar att båda har högerdominans i inläggen. 
    FL har ingen högervridning, tvärtom. Det finns en del SD- och högermänniskor som är som mest aktiva i de politiska trådarna, men de är få jämfört med motsatta sidans sympatisörer, som helt klart dominerar forumet.


  • Anonym (Många_år)
    RaYzLeR skrev 2023-06-11 17:22:44 följande:

    Man kan visst vara anonym på Flashback! Ingen behöver veta vem man är. Man får dessutom skapa flera konton om man vill diskutera känsliga saker.


    Ja, fast du får inte diskutera i samma ämne med olika konton.

  • RaYzLeR
    Anonym (Många_år) skrev 2023-06-11 18:15:34 följande:
    Ja, fast du får inte diskutera i samma ämne med olika konton.
    Jo det får man, om man är neutral och inte backar upp sina alternativa konton.

    Man får inte prata med sina egna konton i samma tråd för att få medhåll.
Svar på tråden Familjeliv vs Flashback