• Anonym034

Blött 3 gånger varannan vecka, gravid?

Jag har nu haft blödningar 3 gånger varannan vecka, och undrar om jag kan va gravid? 

vi hade sex vid ägglossning och även utöver detta. 

jag har känt att jag vart väldigt kissnödig senaste nätterna och blir väldigt illamående under dagarna ibland. 
    min mens är väldigt regelbunden och detta har aldrig hänt förut så är väldigt undrande. 

kan de va så att jag ä gravid?

• Svar på tråden Blött 3 gånger varannan vecka, gravid?
  • Anonym (S)

Osannolikt. Har du inte tagit något test, ungefär två veckor eller mer sedan senaste ÄL?

• Anonym034
    Anonym (S) skrev 2023-06-11 15:55:29 följande:

Osannolikt. Har du inte tagit något test, ungefär två veckor eller mer sedan senaste ÄL?

Det är mer sedan senaste äl, ca 4-5 veckor
  • Anonym (S)
    Anonym034 skrev 2023-06-11 15:58:04 följande:
    Det är mer sedan senaste äl, ca 4-5 veckor
    Och igen - har du tagit test?
  • Anonym034
    Anonym (S) skrev 2023-06-11 16:06:44 följande:
    Och igen - har du tagit test?
    Nej, inte än, tänkte göra detta imorgon bitti
  • Anonym (S)
    Anonym034 skrev 2023-06-11 16:19:54 följande:
    Nej, inte än, tänkte göra detta imorgon bitti
    Börja med det! Jag tror ändå inte du är gravid, bara att du har haft mellanblödningar i din vanliga cykel.
  • Anonym (qwerty)

nej troligen inte. Men vi är inga sierskor, köp ett gravidtest, helst ett digitalt så slipper du gissa.

• svansmamman

Det låter inte som något klassiskt gravid-scenario, men lättast är förstås att testa. Om det är så länge som 4-5 veckor sedan du hade äl kan du ta ett test när som helst på dygnet, är du gravid kommer det vara positivt. 

• Anonym (Cysta)

Jag har haft precis så när jag haft cysta på äggstockarna. Jag skulle söka gynekolog om jag var du. 

Svar på tråden Blött 3 gånger varannan vecka, gravid?