• SweeneyTodd

    Det finns änglar på jorden!

    Denna tråd kan vi hylla snälla människor som har visat empati, hjälpt oss, osv som har lämnat avtryck hos oss.

    I skolan så hade jag inga vänner. Men några tjejer försökte hjälpa mig. De väntade på mig efter idrotten, och försökte få in mig i gemenskapen. 

  • Svar på tråden Det finns änglar på jorden!
  • Anonym (Klurigt)

    Man har säkert mött många. En jag minns på rak arm var en fertilitetsläkare som hade ett helt fantastiskt bemötande när jag kom dit efter missfall och ville kolla hur det såg ut så allt var okej. Var 37, kämpade naturligt med första barnet och kände mig så otroligt ledsen. Hennes bemötande var av typen att jag gick från att vara ledsen till att känna äkta hopp, på typ 20 minuter. Tre månader senare blev jag gravid naturligt igen och fick ett barn.

  • Anonym (Elvira)

    Siv.

    Som i början hade stadens kvinnojour hemma i sin egen lägenhet. Som tröstade, plåstrade om, hjälpte med myndigheter och polis, och beväpnad med baseballträ höll borta våldsamma och inte sällan påverkade män som "bara skulle snacka slynan tillrätta".

    Det tog minst ett decennium innan kommunens pösmunkar hajade att det fanns ett behov, och att det var mycket billigare att betala en lägenhet och med ideella kvinnokrafter hålla igång en jour, än att utöka socialjourens betalda personal.

    Och tills dess var det Siv som var hjärtat och räddaren i staden.

  • SweeneyTodd
    Eurydike skrev 2023-06-11 19:51:10 följande:

    Vilken fin tråd! Jag återkommer och skriver någonting senare 🦋


    Du är själv en ängel. Du är jättesnäll!Glad
  • Anonym (M)
    Eurydike skrev 2023-06-11 19:51:10 följande:

    Vilken fin tråd! Jag återkommer och skriver någonting senare 🦋


    Du hör till de änglarna Eurydike!
  • Eurydike
    SweeneyTodd skrev 2023-06-11 21:20:53 följande:
    Du är själv en ängel. Du är jättesnäll! // Glad
    Anonym (M) skrev 2023-06-11 21:27:53 följande:
    Du hör till de änglarna Eurydike!

    Nämen, så fint skrivet! Nu blir jag riktigt rörd 😍 Tack för de fina orden!
  • Eurydike

    Här kommer min berättelse om en vardagsängel! Jag hade precis sagt upp kontakten med min familj och satt och väntade på bussen med en påse oöppnade julklappar i handen. Det var julafton och det gick få bussar, så missade jag den här bussen skulle jag behöva sitta ute i kylan och vänta i typ två timmar. Att gå in till familjen igen var inget alternativ. När bussen kom var jag så skakis och förvirrad (av det som hänt) att jag lagt mitt kort i fickan och glömt bort det, vilket gjorde att jag inte kunde betala bussbiljetten. Busschauffören gjorde inget undantag för att det var julafton, trots att jag bad om att bara få åka med en station och leta rätt på kortet. Istället fick jag kliva av bussen igen. Då skyndade sig en man fram och betalade biljetten åt mig. Busschauffören var väldigt arg och bestämd och ville inte låta mig åka med, men mannen betalade åt mig ändå. Sedan fick jag kliva på bussen och slapp sitta ute och frysa och se allmänt tragisk ut om familjen tittat ut genom fönstret. Jag tackade honom verkligen och sade att han gjorde min dag. Nu, runt tio år senare, är jag fortfarande tacksam 💖🙏

  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2023-06-11 22:22:47 följande:

    Här kommer min berättelse om en vardagsängel! Jag hade precis sagt upp kontakten med min familj och satt och väntade på bussen med en påse oöppnade julklappar i handen. Det var julafton och det gick få bussar, så missade jag den här bussen skulle jag behöva sitta ute i kylan och vänta i typ två timmar. Att gå in till familjen igen var inget alternativ. När bussen kom var jag så skakis och förvirrad (av det som hänt) att jag lagt mitt kort i fickan och glömt bort det, vilket gjorde att jag inte kunde betala bussbiljetten. Busschauffören gjorde inget undantag för att det var julafton, trots att jag bad om att bara få åka med en station och leta rätt på kortet. Istället fick jag kliva av bussen igen. Då skyndade sig en man fram och betalade biljetten åt mig. Busschauffören var väldigt arg och bestämd och ville inte låta mig åka med, men mannen betalade åt mig ändå. Sedan fick jag kliva på bussen och slapp sitta ute och frysa och se allmänt tragisk ut om familjen tittat ut genom fönstret. Jag tackade honom verkligen och sade att han gjorde min dag. Nu, runt tio år senare, är jag fortfarande tacksam 💖🙏


    Härlig berättelse!
  • Anonym (Mandy)

    Min ängel är min läkare som var den som upptäckte att jag hade cancer i magen. 

    Jag vet inte om han bara har en stark intuition eller om han verkligen är synsk eller vad, men andra läkare sa efteråt att de aldrig hade reagerat på mina värden så som han gjorde. Han såg till att jag fick ett ultraljud av buken så att tumören upptäcktes. Jag hade inte suttit här utan honom. Han är en livs levande ängel. 

Svar på tråden Det finns änglar på jorden!