• Anonym (Pyjamas)

Min respektive har tappat det

Ja, exakt så. Livet är verkligen tröstlöst. Blir så frustrerad, men likt kvicksand går det inte att göra något.  Otroligt frustrerande i stort och smått. Ska nog skriva en lista över galna mönster som förekommer i beteendet för att avreagera mig. 🤮

• Svar på tråden Min respektive har tappat det
  • Anonym (clock)

Gör det du. Det är bra att avreagera sig ibland.

• Anonym (S)

Vad är det han har tappat? Han kanske har fått en psykisk sjukdom....?

• Anonym (Pyjamas)

Det är en hon. Saker har bara blivit värre och värre. Troligen något npf relaterat i botten.

• Anonym (S)
    Anonym (Pyjamas) skrev 2023-06-12 08:10:21 följande:

Det är en hon. Saker har bara blivit värre och värre. Troligen något npf relaterat i botten.

Jahupp. Vill hon söka hjälp eller hur ser hon på saken?
  • Anonym (Pyjamas)
    Anonym (S) skrev 2023-06-12 09:58:01 följande:
    Jahupp. Vill hon söka hjälp eller hur ser hon på saken?
    Hon förnekar ofta. Ett av problemen är att hennes "story" skiljer sig åt från tid till annan. Inget tyder på att hennes resonemang är till för att klarlägga och öka förståelsen. Hon har inga problem att kasta in makalösa lögner som hon åtminstone borde förstå att jag eller andra vet är lögner. 

Hon har under en tid gått hos en psykolog efter att de har börjat vara elaka på hennes jobb. Det är mycket som tyder på att hennes arbetsplats är som en häxbrygd. Riktigt galen. Det tror jag har vart en bidragande faktor som har fått hennes situation att bli än värre. Jag tror att jag lyckades bidra till att den största plågoande sa upp sig genom anonyma, men legitima ifrågasättanden.
  • Anonym (S)
    Anonym (Pyjamas) skrev 2023-06-12 22:02:45 följande:
    Hon förnekar ofta. Ett av problemen är att hennes "story" skiljer sig åt från tid till annan. Inget tyder på att hennes resonemang är till för att klarlägga och öka förståelsen. Hon har inga problem att kasta in makalösa lögner som hon åtminstone borde förstå att jag eller andra vet är lögner. 

Hon har under en tid gått hos en psykolog efter att de har börjat vara elaka på hennes jobb. Det är mycket som tyder på att hennes arbetsplats är som en häxbrygd. Riktigt galen. Det tror jag har vart en bidragande faktor som har fått hennes situation att bli än värre. Jag tror att jag lyckades bidra till att den största plågoande sa upp sig genom anonyma, men legitima ifrågasättanden.
    Är det inte lika bra att göra slut då? Hon verkar konstig.
  • Anonym (Pyjamas)
    Anonym (S) skrev 2023-06-12 22:50:14 följande:
    Är det inte lika bra att göra slut då? Hon verkar konstig.
    Det är väldigt lockande, men kommer inte att bli av. Det skulle bli för smärtsamt.
  • Anonym (Pyjamas)
    Nilsson98 skrev 2023-06-12 22:12:54 följande:

En värdelös och totalt oengagerad sambo ligger nog närmare till hands än en npf-diagnos. Hon har ledsnat på din totala inkompetens helt enkelt.

Tack för analysen.
  • Anonym (.)
    Anonym (Pyjamas) skrev 2023-06-12 22:02:45 följande:

Har hon vanföreställningar? Är lögnerna det hon uppfattar som sant i hennes värld? 

Oavsett så verkar du ju redan bestämt dig för att stanna i relationen så då får du ju hitta sätt att få vardagen att fungera. Hon verkar ju jobba i alla fall. Vad är ert största problem i vardagen? Bråkar ni om hennes lögner eller vad händer?
  • Anonym (N)
    Anonym (Pyjamas) skrev 2023-06-13 08:44:56 följande:
    Det är väldigt lockande, men kommer inte att bli av. Det skulle bli för smärtsamt.
    För henne eller för dig? Du kan inte vara ihop med henne bara för att vara snäll. Tänk på ditt eget välmående i första hand.
Svar på tråden Min respektive har tappat det