Anonym (Pyjamas) skrev 2023-06-12 22:02:45 följande:
Hon förnekar ofta. Ett av problemen är att hennes "story" skiljer sig åt från tid till annan. Inget tyder på att hennes resonemang är till för att klarlägga och öka förståelsen. Hon har inga problem att kasta in makalösa lögner som hon åtminstone borde förstå att jag eller andra vet är lögner.
Hon har under en tid gått hos en psykolog efter att de har börjat vara elaka på hennes jobb. Det är mycket som tyder på att hennes arbetsplats är som en häxbrygd. Riktigt galen. Det tror jag har vart en bidragande faktor som har fått hennes situation att bli än värre. Jag tror att jag lyckades bidra till att den största plågoande sa upp sig genom anonyma, men legitima ifrågasättanden.
Har hon vanföreställningar? Är lögnerna det hon uppfattar som sant i hennes värld?
Oavsett så verkar du ju redan bestämt dig för att stanna i relationen så då får du ju hitta sätt att få vardagen att fungera. Hon verkar ju jobba i alla fall. Vad är ert största problem i vardagen? Bråkar ni om hennes lögner eller vad händer?