• Anonym (orolig mamma)

    Min dotter har inte så många kompisar

    MIn 13 åring har inte så många kompisar. Förut hade hon fler kompisar. Hon har nyss gått ut sexan och flickorna i hennes klass har varit väldigt grupperade. Min dotter är mer åt det blyga/tysta hållet. Är försiktig osv. Hon har kämpat med kompisar den senaste månaderna vilket känns mindre roligt för oss föräldrar. Varje gång hon ringer så svarar de inte. Skickar hon meddelande antingen via Whatsapp eller snapchat så svarar ingen tillbaka eller så ska dom vara med någon annan eller så går det inte, eller att dom vill vara själva med någon annan kompis eller vara ifred!,  dom kan inte osv.......Hon säger själv att ingen kan nån gång. Hon ser flera kompisar ute på kvällarna. Hon har själv listat ut att när dom svarar så tillbaka så vill dom  inte vara med mig! Fy va grymt!

    Honsitter mest hemma om dagarna nu på sommarlovet och gör ingenting, man ser på henne att hon är ledsen...

    Så snälla någon som kan ge lite tips och varit i samma sits...Finns det något vi föräldrar kan göra.....

  • Svar på tråden Min dotter har inte så många kompisar
  • Anonym (Sanna)

    usch va jobbigt. Sätt in henne i en eller två aktiviteter, så kan hon ev få vänner där

  • Anonym (Fritidsintressen?)

    Vad har hon för fritidsintressen? Tycker ungarna lirar bättre ihop med de vänner dom fått genom sina sporter än de i klassen, då har man ju ett gemensamt intresse. 

Svar på tråden Min dotter har inte så många kompisar