Han behöver hitta sig själv...
Efter ca 2 år av en stormig relation och mycket bråk lämnade min sambo mig för en månad sen. Vi har knappt haft någon kontakt.
Jag jobbar/har jobbat 110 % procent på mig själv. Träning, bra mat, möte med psykolog, tänker hela dagarna på allt jag har gjort som var fel. Har även under våra samtal påvisat honom det. Men han vill inte lyssna. Säger att han är rädd för den trista vardagen. Jag har absolut gjort mycket fel de vet jag.
Igår hade vi smskontakt och då säger han att han saknar mig, älskar mig men vill inte vara i förhållande. Han behöver tid att växa som människa, ta sig någonstans i livet osv. Med mig kunde han inte göra det. Jag var väl sval i den konversationen. Inget läge att liksom överösa med kärlek när man får höra sånt. Han skrev flera liknande sms. Men ändå finns de en hel del känslor att han inte vill stänga dörren helt. Ord som tid och att ibland behöver något gå sönder helt för att bli bra har också förekommit.
Han vill även att jag ska träffa vänner, inte isolera mig osv. Hela tiden, jag vill att du ska må bra.
Jag har insett vad som behöver göras och skulle vilja försöka igen men han verkar vara långt ifrån. De enda är väl att känslorna och saknade finns säger han.
Tror ni att han bara behöver tid och ingen kontakt för att få känna och sakna eller har han gått vidare?