• Anonym (Undrande)

Han behöver hitta sig själv...

Efter ca 2 år av en stormig relation och mycket bråk lämnade min sambo mig för en månad sen. Vi har knappt haft någon kontakt.

Jag jobbar/har jobbat 110 % procent på mig själv. Träning, bra mat, möte med psykolog, tänker hela dagarna på allt jag har gjort som var fel. Har även under våra samtal påvisat honom det. Men han vill inte lyssna. Säger att han är rädd för den trista vardagen. Jag har absolut gjort mycket fel de vet jag.

Igår hade vi smskontakt och då säger han att han saknar mig, älskar mig men vill inte vara i förhållande. Han behöver tid att växa som människa, ta sig någonstans i livet osv. Med mig kunde han inte göra det. Jag var väl sval i den konversationen. Inget läge att liksom överösa med kärlek när man får höra sånt. Han skrev flera liknande sms. Men ändå finns de en hel del känslor att han inte vill stänga dörren helt. Ord som tid och att ibland behöver något gå sönder helt för att bli bra har också förekommit.

Han vill även att jag ska träffa vänner, inte isolera mig osv. Hela tiden, jag vill att du ska må bra.

Jag har insett vad som behöver göras och skulle vilja försöka igen men han verkar vara långt ifrån. De enda är väl att känslorna och saknade finns säger han.

Tror ni att han bara behöver tid och ingen kontakt för att få känna och sakna eller har han gått vidare?

• Svar på tråden Han behöver hitta sig själv...
  • Anonym (Hej)

Men alltså. Gjorde inte han några fel i relationen? Jag tycker det ligger väl mycket fokus på dig och dina brister, men det baserar jag bara på vad du skriver. Något i din text gör att en liten varningsklocka ringer dock. 
    Du fokuserar på det du behöver jobba på-Bra! Men att tänka på allt du kunde gjort annorlunda och gå runt och vänta på honom måste du faktiskt sluta med. Han kommer med all största trolighet hitta någon ny ganska snart, och om det inte funkar med henne så kanske han kommer lommande sen. Men ska du finnas kvar då? 
    Nej du måste ha noll kontakt och gå vidare. Du måste få perspektiv på allt. Om ett tag kommer du då se honom och relationen på ett helt annat sätt, det är vad jag tror. 

• Anonym (X)

Trist vardag får alla ändå. Låt honom ha sin på egen hand och gå vidare.

• Anonym (Dahlia)

En relation som är kass efter två år- då har båda nog en del att jobba på.

• AnnaSthlm

Det kan vara så att han faktiskt behöver hitta sig själv, och vara själv. Även om du hade gjort "hemläxan", och tror att du passar honom bättre nu. 
    Det handlar inte alltid om den andra, utan om vad som händer på insidan. Det kan vara svårt att förstå. 
    Ta med tacksamhet över de bra stunderna och gå vidare idag. 
    Han gör det inte mot dig, utan för sig själv. 

• Anonym (Undrande)

ikväll känner jag mig väldigt lugn och tillfreds med situationen efter mycket grubblande. Tror jag faktiskt får de bättre själv helt ärligt. 

• Anonym (Dra)

Du behöver fimpa den där snubbe. För din egen skull. Önaka honom lycka till och glöm honom. 

• Anonym (J)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-06-16 20:39:18 följande:

ikväll känner jag mig väldigt lugn och tillfreds med situationen efter mycket grubblande. Tror jag faktiskt får de bättre själv helt ärligt. 

Bra tänkt. Du är värd att älskas för den du är och ska inte behöva ändra på dig för att passa någon annans krav.
  • Anonym (,.-,)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-06-16 20:39:18 följande:

Bra! 

Han verkar antingen vilja dumpa dig så skonsamt som möjligt eller ha en 'back door in' så att säga om han nu inte finner vare sig själv eller någon annan. Då kan du 'duga' kanske, 

Ett sånt förhållande vill  ingen ha, det blir aldrig bra. 

Om det är så att han vill dumpa dig så snällt som möjligt så är han en god människa, men fel ute. Om han är snäll så göder han ju bara ditt hopp om att det kan bli ni och det tolakr jag hans ord som att det är uteslutet. Han vill inte riskera att hamna i det toxiska förhållande som ni har haft och risken är stor att ni gör det, även om ni förändras på varsitt håll. Vissa människor tar helt enkelt fram det värsta hos varandra. 

Men, du är på rätt väg! Lycka till med framtiden, den kommer att bli bra! 

• Anonym (Undrande)

Tack alla!

• Anonym (Reserv)

Han vill ha dig som reserv och som KK, tills han träffar nån annan 

• Anonym (floskel mästaren)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-06-16 15:22:16 följande:

Igår hade vi smskontakt och då säger han att han saknar mig, älskar mig men vill inte vara i förhållande. Han behöver tid att växa som människa, ta sig någonstans i livet osv. Med mig kunde han inte göra det. Jag var väl sval i den konversationen. Inget läge att liksom överösa med kärlek när man får höra sånt. Han skrev flera liknande sms. Men ändå finns de en hel del känslor att han inte vill stänga dörren helt. Ord som tid och att ibland behöver något gå sönder helt för att bli bra har också förekommit.

Efter två års stormigt förhållande med mycket bråk, vill han nu stänga dörren men ändå inte helt med lite tvetydiga avskedsrepliker som skulle kunna honom ge en hedrande medaljplats i floskel-SM. 

Varför jublar du inte bara över att det är slut med den pajasen, utan att du behöver göra annat än att ignorera honom ? Finns det någon anledning att du skulle önska dig att slösa bort fler år av ditt liv med stormar, bråk och floskeltirader?
Svar på tråden Han behöver hitta sig själv...