• Smillan2011

    Säga jag älskar dig

    Hej!

    Har nyligen träffat en kille (sedan ca 2 månader tillbaka) han säger att han älskar mig sedan den första dagen vi träffades och ofta så använder han de orden.

    Jag tycker det är alldeles för snabbt att säga att man älskar någon efter så kort tid, tycker att det känns lite "desperat" på något sätt.

    Vill gärna höra andras synpunkter

  • Svar på tråden Säga jag älskar dig
  • Anonym (Samma här)

    Träffat en kille i snart 1 år. Han sa också efter ca 2 månader att han älskade mig och jag blev helt stum. 


    Nu säger vi det och det känns naturligt och bra. Vi säger det heller inte så ofta.

  • Smillan2011

    Tack för svar

    Det som känns konstigt är att han säger att han älskar mig sedan dag ett, och att han har älskat mig varje dag i två månader...

    För mig betyder de orden jätte mycket och inget man kan kan känna för någon på första dejten.

  • Smillan2011

    Är rädd att han är kär i kärleken och inte i mig om det är någon som förstår vad jag menar.

    Till saken hör att jag har svårt att känna attraktion till den här personen, han är som en bra vän men bara tanken på att dela något intimt med honom får mig att rysa. Han är stel som en pinne och allt han säger känns så tillrätta lagt. Han kyssar är hemska, han liksom maler sönder en. Han har noll känsla...Pussarna är inte mycket bättre

  • Tecum
    Smillan2011 skrev 2023-06-16 21:58:44 följande:

    Tack för svar

    Det som känns konstigt är att han säger att han älskar mig sedan dag ett, och att han har älskat mig varje dag i två månader...

    För mig betyder de orden jätte mycket och inget man kan kan känna för någon på första dejten.


    Jag hade också reagerat negativt i ditt ställe. Är han väldigt impulsiv och spontan eller vill leva upp till den bilden? Jag menar inte att han ljuger men han verkar som du säger vara kär i kärleken, eller ha en skev bild av vad kärlek innebär.
    Så om du ändå inte känner något för honom på det planet, sluta pussa honom och säg att han är en vän och inget annat.
  • Anonym (Samma här)

    Men va? Ska han ha älskat dig sedan dag ett? Vissa  blir ju blixtförälskade vid först ögonkaste, men jag har själv aldrig upplevt det. 


    Jag hade dragit öronen åt mig om killen snabbt vill gå framåt. Var på din vakt. Går han gott fram för övrig?

  • Smillan2011

    Ja, tydligen älskar han mig sedan dag ett.

    Alltså hallå man kan inte säga att man älskar någon sedan dag ett, sådana känslor växer fram med tiden för mig.

    Han går fort fram med det mesta, dock inte med det sexuella. Där är han väldigt blyg.

    Till saken hör att han ligger i skilsmässa från sin fd fru och har nyligen lämnat in skilsmässopapper. 

Svar på tråden Säga jag älskar dig