Social fobi efter ett tag?
Börjat nytt arbete. Träffar mycket folk i det och det har gått bra De flesta ser mig nog som en social o trevlig person.
Men nu slog paniken till och känner en stark ångest över att behöva prata med folk.
Allt har varit bra, ändå slår det till. Inser att detta har varit ett upprepande mönster och att det är därför som jag inte klarar av att stanna kvar på ett arbete.
Först så går det alltså jättebra i 1-2 månader o sen säger det bara pang.
Tkr det är jobbigt att behöva prata med folk. O så upplever jag mig själv som ganska så "vass" själv i att lägga märke till varenda person, rörelse och beteende. Min blick kan säkert upplevas som jobbig (inte för att jag ser dryg ut) utan för att den alltid finns med där så fort folk hamnar i mitt blickfång så registrerar jag dom direkt.
Jag klarar helt enkelt inte av att träffa samma personer återkommande varje dag. Även om allt är bra mellan ex mig o kolleger.
Allt känns så svårt egentligen. I början är jag social, skrattar o verkar normal. Senare så blir jag tyst, undvikande och vill helst inte bli sedd.
Funderar på att använda solglasögon, men har för stressigt arbete och gillar utgöra arbetet utan solglasögon då jag upplever det som en ev mindre säkerhetsrisk.
Vad är mitt problem.
O förr eller senare så börjar folk runt undra vad som hände med mig o mörker mitt undvikande beteende och blir konstiga tillbaka o jag klarar inte av arbetet längre.
T om nu när alla har varit trevliga o snälla så slår det ändå till, jag fattar inte riktigt ? Det förstör mig vad gällande att stanna kvar på ett arbete då jag bara måste komma ifrån o in i något nytt igen bland nya människor i några månader osv osv.