• Aiways

    Köpa lägenhet i Västerås

    Hej! 
    Vart ska man köpa lägenhet om man vill ha ett rimligt pris men att man ändå vågar vara ute om kvällarna. Har ett litet barn också ska tilläggas. 

    Råby, Bäckby, Vallby och Pettersberg vet jag är slumområden. Bjurhovda hör jag både ris och ros om men tycker det verkar sunkigt där. 

    Gryta är bra men finns inte många bostadsrätter här. Haga, Malmaberg och Skiljebo vet jag ska vara vettigt. 

    Hamre, centrum och östermälarstrand är för dyrt.

    Det jag undrar är hur det är på Gideonsberg, Skallberget och Vetterstorp/Vetterslund. Och håller ni Västeråsbor med om övriga resonemanget? 

  • Svar på tråden Köpa lägenhet i Västerås
  • Anonym (Västerås)
    Aiways skrev 2023-06-17 11:46:37 följande:
    Köpa lägenhet i Västerås

    Hej! 
    Vart ska man köpa lägenhet om man vill ha ett rimligt pris men att man ändå vågar vara ute om kvällarna. Har ett litet barn också ska tilläggas. 

    Råby, Bäckby, Vallby och Pettersberg vet jag är slumområden. Bjurhovda hör jag både ris och ros om men tycker det verkar sunkigt där. 

    Gryta är bra men finns inte många bostadsrätter här. Haga, Malmaberg och Skiljebo vet jag ska vara vettigt. 

    Hamre, centrum och östermälarstrand är för dyrt.

    Det jag undrar är hur det är på Gideonsberg, Skallberget och Vetterstorp/Vetterslund. Och håller ni Västeråsbor med om övriga resonemanget? 


    Skiljebo och Malmaberg är rätt stökigt nuförtiden, men OK.
    Vetterstorp och Vetterslund är generellt bättre områden. Där finns många bostadsrätter så det är tryggare.

    Gideonsberg har både bättre och sämre kvarter, eftersom det finns både hyresrätter och bostadsrätter där.

    Jag tycker själv det är rätt mysigt på Haga och Gideonsberg, som ju ligger grannar med varandra. De flesta områden som inte är allt för dyra är ju tyvärr mer oroliga nuföritden.
  • Anonym (Hammarby)

    Hammarby är helt okej, ska du köpa lägenhet så är oftast områdena med bostadsrätter lugnare överlag skulle jag säga. Promenerar ofta vid området vid spantgatan och det ser väldigt lugnt ut där!

Svar på tråden Köpa lägenhet i Västerås